Inställt bröllop
Den 7de aug i år skulle vi gifta oss. Kyrkan bokad, prästen fixad, lokalen klar, planeringen klar...
Så smyger det fram för ca 2 månder sedan att han tycker att vi ska vänta...Vänta tills det blir bättre läge.
För att förklara lite... för ca 1½ år sedan gick jag in i väggen med buller och bång, har kämpat länge och väl och känner att jag har kommit jättelångt. Detta har i sin tur gjort att vi har lite sämre ekonomi eftersom jag fortfarande inte jobbar heltid.
Jag har väl märkt av att han inte är jätteintresserad av att planera bröllopet men jag har villigt skjutit undan den tanken om att han kanske inte vill och istället förklarat för mig själv att det är lite typiskt manligt.
Det här med bröllopet har varit en underbar sak att se fram emot, jag har planerat, drömt och längtat att äntligen få komma till den dagen då jag ska få gå med mannen jag älskar nedför altargången och säga ja.
Men nu vill han inte, jag har fått avboka allt...
Anledning: han vill att jag ska må bra först...
Reaktion; Det känns som jag blir kapad längs med fotknölarna...
När jag frågar om han vill överhuvudtaget så svarar han "sen" ... men när inträffar sen???
Jag känner mig förtvivlad och ledsen och vet inte hur jag ska hantera situationen.. skulle behöva lite råd.. hur skulle ni göra?? Tänka? Känna? Agera? Ställa för krav?