• Josefin87

Brudbukett

Hur långt i förväg bör man beställa brudbuketten?

• Svar på tråden Brudbukett
  • Sanna2010

jag kollade på interflora, de sa ca 1 månad, så blir det inte stressigt...

• Niini

Mitt råd är att fråga stället du tänkt beställa från :)

• bruden i skogen

En vecka, det beror ju lite på vilka blommor du väljer. Men väljer u bara färger och låter floristen välja blommor så funakr det gott på en vacka

• Ingvarsson

jag har redan beställt min bukett för ca 3 veckor sedan & bröllopet är i augusti. Bättre att beställa i tid, när man vet hur buketten ska se ut

• evejo427

Jag beställde min flera månader i förväg för de som jag ville ha hade inte tid att göra min då de redan var uppbokade. Var i tid om vi vill ha en speciell florist!!

• mica82

evejo427 skrev 2010-07-01 13:09:53 följande:
    Jag beställde min flera månader i förväg för de som jag ville ha hade inte tid att göra min då de redan var uppbokade. Var i tid om vi vill ha en speciell florist!!

jag håller med! jag beställde min bukett för ca 1.5 månad sen och gifter mig i början av sept. jag var den sista bokningen som hon kunde ta just den dagen. så är floristen populär så boka redan florist nu. Vilken bukett du ska ha kan du ju bestämma ca 2 veckor innan.

• passionsblomman

Är floristen populär vad gäller bröllopsbinderier, så kan denne var afullbokad redan tidigt på våren, medan en butik där man inte är lika överhopad kanske har helt annat tidsspann för sina bokningar.
    De flesta vill dock boka en enskild tid för konsultation så ni får tala i lugn och ro om beställningen. Den konsultationen är smart att inte vänta för länge med. I synnerhet om man efteråt känner att man kanske vill byta florist...

Så här sommartid, med semesterplaneringar och annat skulle jag som florist absolut vilja ha koll på brudbeställningarna undgefär en månad innan. Visst kan man lösa saker lite akut ibland, men det där med en vecka som talas om här ovan är inget jag instämmer i. Det är ett råd jag bara ger om man egentligen inte vill ha mer än en "vanlig rakt över disk bukett" för att man vill hålla kostnaderna nere, eller inte är så noga med vad det är för blommor. Då kan man ju alltid gå in och köpa vad som finns för dagen.

Svar på tråden Brudbukett