Inlägg från: bröllop 101009 |Visa alla inlägg
  • bröllop 101009

Hur har ni råd?! :O

Jag skulle gissa att de flesta som gifter sig med 80k bröllop i trådstartens ålder antingen har föräldrar som betalar en betydande del eller har välbetalda jobb för sin ålder och relativt låga utgifter annars.

Vi har upplevt en enorm skillnad ekonomiskt på bara ett par år. Sen vi var studenter har inkomsten nästan tredubblats. Vi har inga barn och bor i en bostadsrättslägenhet med ganska låg avgift. Vi har sparat våra ca 90k på ca ett år och det har inte varit jättesvårt. Självklart inga semestrar, nya kläder, utemiddagar etc. För bara fem år sedan skulle jag aldrig i världen kunnat tänka mig att det skulle finnas pengar nu, så saker kan förändras snabbt.

Men olika människor har olika ekonomi och BT ger knappast en representativ bild av alla bröllop i Sverige. Det är lätt att lägga ihop det andra har till en bild av hur "alla andras" liv ser ut.

I vår budget räknar vi in ALLT utom resa.

• bröllop 101009

Syrinx: Lever ni bara på CSN nu eller arbetar ni mycket vi sidan om? Om det bara är CSN så är jag nyfiken på vad man utbildar sig till som "bara" resulterar i 8000 ut i månaden.

Svar på tråden Hur har ni råd?! :O