Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Hur har ni råd?! :O

Sjukbidrag,  ger inte så mycke men jag hade råd med kläder, tårta och fika från min sida  och min karl hade jobbb så det var kilt, avgifter och lokal hyra från honom. Hade inte svärmor  kidnappat bröllopet så hade vi inte haft råd med maten.  Vi slog på stort, ja så stort vi kunde eftersom ingen av oss ville börja  det gifta livet med att vara i skuld.

Så vi rättade bröllopet efter vår ekonomi.

• Kattpoet

Jag lever på existens minimum men man kan spara endå , svårare och man lär sig laga kläder, baka bröd och plocka ätliga växter.

• Kattpoet

Att vara sjuk är inte själv valt och inte lätt heller men man klarar sig, kunde så skulle jag välja bort den konstanta smärtan och ta ett jobb men sånt går inte.

Så man får leva efter sin  förmåga och man får göra så kul man kan medans man är här.

• Kattpoet

En av det stora  kostnaderna som man kan spara in på är mat, ja om man  gör meny listor för  frukost, middag, mellanmål och kvällsmat behöver man inte leva på nudlar eller makaroner med ketchup.

Just nu är ju grönsaker billigt och  om man läser reklamen som man får kan man hitta billigt kött men komihåg  köp aldrig något som ni inte ska använda bara för att  det var billigt för då blir det dyrt.

• Kattpoet

Jag gjorde det tradtionella drömbröllopet, gjorde allt man skulle och det kostade mig mer än vad jag trodde det  skulle göra., 5 år av misshandel innan  jag kunde ta mig ur det äktenskapet.

Så denna gång, blev det mindre budget och mer fokus på vem jag gifte mig med.

Svar på tråden Hur har ni råd?! :O