Hur har ni råd?! :O
Vi har två barn, min sambo har varit pappaledig och jag har jobbat med inte alltför hög lön, utan med en normal lön. Men vi har inget billån som kostar eftersom vår bil är betald, och vi har inga stora lån heller som kostar massor varje månad.
Vi gjorde så att vi gjorde en plan över vad allt skulle kosta, sen köpte vi något av de posterna varje månad.
Vi tyckte det var bra, så att vi inte hade blivit sugna på att nalla av bröllopspengarna och det var inte så mycket som skulle betalas mot slutet.
Nu är jag imponerad av att vi lyckats spara så mycket pengar, och hade vi inte gjort det så hade pengarna förmodligen bara gåttåt ändå på ogenomtänkta matinköp eller att vi hade lagt mer pengar på våra hobbys, kläder osv. Visst har vi inte köpt massor av nya kläder i år, men vi har inte heller varit så fattiga så att vi inte haft råd med något.
Sen så kan man komma ner i pris massor genom att göra saker själva, åka till tyskland för att köpa alkohol, kolla bland vänner o bekanta om någon kan fota, göra blommor, hår, sjunga, spela musik, osv osv.. Hade vi inte haft en massa bra kontakter hade det kostat mycket mer