Hur har ni råd?! :O
Jag hoppades på att det är kärleken mellan de två som gifter sig är det som gör bröllopet fint... ..inte om det är en designklänning eller ej ;)
Jag hoppades på att det är kärleken mellan de två som gifter sig är det som gör bröllopet fint... ..inte om det är en designklänning eller ej ;)
Vår budget är jätteskral och någon konstigt ärvd stolthet gör att jag har väldigt svårt för att be om eller hoppas på hjälp från föräldrar (fastän dom eg sagt att dom tänker hjälpa till).
Vi försöker att få det hela att gå ihop genom att välja ett tema som stämmer för oss, vår budget och våra gäster.
Ringarna finansieras delvis av arvegods (säljer/smälter ner guld) och maten kommer att bli mer 'rolig' än 'fin'. Lokal blir en lada på svärfars gård, ingen kyrka, ingen köpt bukett. Det passar oss då vi inte riktigt är lagda åt det 'klassiskt bröllop'. Klänningen köps över nätet *hoppas det går bra* och stora delar av alkoholen med (fyller på med lite från systembolaget som man kan lämna tillbaka om det inte går åt).
Vigselplats och festplats är på samma område så någon skjuts behövs inte heller, fotograf blir en duktig amatörfotograf som fortfarande 'övar' sig. Dessertbuffé istället för tårta (blir nog lika dyrt då jag älskar desserter..)
Det vi saknar i pengar försöker vi lägga ner i tid och omtanke (Nej nej.. jag menar inte att de som betalar mer lägger ner mindre av vare sig tid eller omtanke, det är mest jag som försöker peppa mig själv).
Har eg ingen aning om hur vi ska få råd med det lilla vi tänkt oss. Att säga att man 'gifter sig för kärlek och inte för festen' ..kan jag nog hålla med om att det är lite bullsh**, en klen tröst för en fattiglapp som jag själv snarare ;)
Det finns väl egentligen bara två alternativ när det gäller kostnaden för bröllop;
Antingen så anpassar man plånboken efter önskemålen, eller så anpassas önskemålen efter plånboken. Inget är bättre eller sämre än det andra och vi är alla olika i tycken och smak.
Har du lyckats spara ihop stora slantar till ditt bröllop? - GOOD FOR YOU! Toppen! Hoppas du får exakt vad du önskat dig!
Har du lyckats få ihop ditt bröllop trots knaper budget? - GOOD FOR YOU! Toppen! Hoppas du får exakt vad du önskat dig!
En fest för att fira två personer som älskar varandra kan te sig på öändligt många olika sätt, för oändligt olika budgetar och bli makalöst fantastiskt på sitt egna unika sätt.
Även om man inte har massiva slantar på banken så har vi som planerar bröllop någonting som är värt mer - vi har hittat den vi vill dela resten av våra liv med - det är väl värt mest?