Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Hur har ni råd?! :O

Rufsas skrev 2010-08-18 13:24:04 följande:
    Jag gjorde ett försök att vara ironisk men den poletten verkade inte trilla ner. Det jag menar är att det är ett satans gnäll på de som lägger mycket pengar på bröllopet. Allt som oftast här på BT faktiskt. Det jag menar då är att dessa personer som lägger mycket pengar inte gnäller på de som lägger mindre pengar på bröllopet. Och hur kommer det sig tror ni? Svar: svenska avundsjukan såklart. Annars hade ni i lugn och ro kunnat ägna er åt andra mer viktiga saker än att ingå i ryggdunkar-klubben-för-budget-bröllop. Respektera ALLA för hur man väljer att göra!
    OJ vad jag håller med dig!!

Jag har inte hängt här speciellt länge, men insåg snabbt att det var tabu att lägga mycket pengar på bröllopet. Här verkar allt handla om att göra bröllopet så budget och billigt som möjligt, och lägger man mycket pengar verkar man mest vara en idiot som slösar pengar på något så onödigt. För viktigast är ju kärleken.

• Skumboll

Rufsas: Du är definitivt inte ensam, och det finns säkert fler där ute som tycker likadant...men jag tror att få faktiskt vågar säga något som går emot budget-strömmen. 

Städhjälp är fantastiskt, du gör helt rätt som unnar dig det. Helt klart den bästa vardagslyxen! 

Vi har det inte speciellt gott ställt, men har ändå ett nytt hus, ny bil, jag går hemma (har valt att inte jobba just nu) och vi har en son vi skämmer bort. Och dessutom lägger vi nu massor med pengar på bröllop. Detta stör många, och ingen förstår varför vi väljer att slösa pengar på så "onödiga" saker och ingen är glad för de val vi gjort i våra liv. Jag är helt med på att andra skulle prioritera annorlunda, men inte skulle väl jag missunna dem för att de väljer att lägga sina pengar på resor, prylar, eller vad de nu vill göra istället.

Om bara folk kunde respektera varandra och inse att vi är olika. 

Svar på tråden Hur har ni råd?! :O