Inlägg från: Flodis Hjärtat |Visa alla inlägg
  • Flodis Hjärtat

Hur har ni råd?! :O

Vi sparar alltid, inte bara till bröllop utan även till pension, vanligt buffert sparande och till framtida kontantinsats till större hus osv.

Men jag tror att nästa alla under normala omständigheter, dvs har arbete kan spara några kronor varje månad. Kanske inte 6000 kr utan kanske 500 kr. Många bäckar små brukar det ju heta.

Men under vissa perioder i livet, tex när barnen är små, man är föräldraledig, kanske sjukskriven eller liknande så kanske man måste vända på slantarna för att få det att gå ihop. Så hade många av våra föräldrar det på deras tid, iallafall mina.

Men jag har varit en slösa och inte haft ett rött öre och sedan man "växt" upp lite insett att man måste spara till saker här i livet, beloppet är inte det viktiga utan att man faktiskt gör det!

• Flodis Hjärtat

Vi sparar ganska så bra överlag, men nu efter frieriet så kommer nog sparandet öka till ca 10.000 kr / mån -pensionen undantaget.

Men det sliter i snåltarmen och man vill ju helst komma undan med så lite som möjligt så klart.

Vi kommer att välja restaurang som sköter hela konceptet för vi har inte tid att fixa och dona med allt på annat sätt och då drar det lätt iväg. Men jag gör vad jag kan för att misnka på kostnaderna.

Har tagit bort ringar och resa ur budgeten för att den ska kännas någelunda rimlig. Fusk kanske men det är bäst så. Både för hjärta och plånbok.

• Flodis Hjärtat

Liksom många med mig har även jag en högskolaexamen och ett välbetalt jobb men mannen med enbart gymnisial utbildning tjänar mer ändå. Så är det ibland, men om några år kommer jag att tjäna mer då min karriär går uppåt. Inget att sura över, bara att acceptera.

Jag tycker alla bröllop oavsett peng är fina för de firar ju det faktum att två personer har valt att leva sina liv tillsammans som man och hustru ( alt hustr+ hustr, man + man) Tycker inte pengarna där har så stor betydelse faktiskt. Kärleken lyser ju igenom allt sådant!

Svar på tråden Hur har ni råd?! :O