Inlägg från: mamablues |Visa alla inlägg
  • mamablues

Hur har ni råd?! :O

Vi har tyvärr haft så mkt morgångar det sista året å vi ville så gärna gifta oss men såg det som en omöjlighet, om vi inte ville bjuda bara familjen så att säga. Så bröllop låg långt fram i tiden. Men..mina föräldrar erbjöds sig att betala de stora delarna av bröllopet så nu står vi för ringar, hotell å lite småsaker som vi kan bekosta själv. Har sparat ihop en summa redan å vi hinner få ihop ytterligare några tusen fram tills oktober.

Alla har vi olika förutsättningar och det är så tråkigt när det blir avundsjuka. Jag hade ingen aning om att de flesta här inne planerade budgetbröllop, trodde vi var en liten skara. Självklart hade jag önskat ett äkta sagobröllop i dagarna tre på ett slott å kunna betala ALLT för ens gäster. Men så ser inte våran verklighet ut. Jag älskar att pyssla å planera å vara projektledare, haha, så det här passar mig perfekt! Det är ju bara bra att de finns de som har massor av pengar att spendera på sin stora dag annars skulle det inte finnas någon bröllopsindustri å inga koordinatorer!!! Tummen upp för alla oss som ska gifta oss oavsett budget, vi har samma mål...att ingå äktenskap med den man vi vill leva med! 

Det kommer säkert att finnas de som kommer ge synpunkter på att mina föräldrar betalar kalaset, men då får ni ha det. Den dagen någon av mina barn gifter sig hoppas jag att kunna bidra med något för att jag vill ge, jag älskar att ge. Precis så är det för mina föräldrar.

Vi kommer få en underbar fest med massor av mat å fina kläder och underbart sällskap Att leta efter billiga alternativ är riktigt roligt faktiskt. Å kunna spara in tusenlapp på tusenlapp är inte fel. Med det så kan man få lite mer för pengarna istället eller finare ring om man vill det. 

• mamablues
    passionsblomman skrev 2010-08-19 15:27:04 följande:
    För det första så tror jag ironi på det stora hela är ett ganska misslyckat sätt att försöka nå fram till varandra när det gäller svåra /laddade ämnen-särskilt över nätet.För det andra tror jag det är större chanser att nå fram om man inte ser det som en match, där man ska ta poäng.Om man nu alls vill nå fram dvs. Det kan ju lika gärna vara så att man bara vill tycka, eller klämma till med en egen sanning. Där få man väl rannsaka sig själv.Jag har följt den här tråden och kan mycket väl förstå vad det är som retar/provocerar/får igång alla möjliga inblandade. Det finns oftast flera sidir av saker och ting och när det kommer till pengar, ekoomi och livsval så är det väldigt lätt att känna sig dragen över en generell kam, alldeles oavett vilken kam det råkar vara.Tror jag.Om man har respekt och lyhördhet inför hur andra människor har det i sina liv kommer verkligen inte an på omman har pengar eler ej. Det har mer med att göra om man har empati, dvs förmågan att sätta sig in i någon annas värld än sin egen-med medkänsla. För egen del tycker jag det är viktigt att man inte är helt blåögd inför sin egen situation, utan klarar av att göra en lägesanalys som har lite verklighetsförankring.nu har jag aldrig sett lyxfällan, men har ju fatatt att de som är med där, inte riktigt klarar den biten i livet.När det kommer till TS och de fakta som kommer fram efter trådstarten, nämligen att hon tjänar egna pengar, betalar ett minimum hemma och ändå tycker att hon inte har råd att spara, ja då är min omedelbara reaktion: "Vakna upp! Du kommer kanske aldrig någonsin mer att ha bättre förytsättningar att spara! Det finns folk som verkligen inte har dina marginaler."
    Väldigt bra sagt
Svar på tråden Hur har ni råd?! :O