Hur har ni råd?! :O
Vi har tyvärr haft så mkt morgångar det sista året å vi ville så gärna gifta oss men såg det som en omöjlighet, om vi inte ville bjuda bara familjen så att säga. Så bröllop låg långt fram i tiden. Men..mina föräldrar erbjöds sig att betala de stora delarna av bröllopet så nu står vi för ringar, hotell å lite småsaker som vi kan bekosta själv. Har sparat ihop en summa redan å vi hinner få ihop ytterligare några tusen fram tills oktober.
Alla har vi olika förutsättningar och det är så tråkigt när det blir avundsjuka. Jag hade ingen aning om att de flesta här inne planerade budgetbröllop, trodde vi var en liten skara. Självklart hade jag önskat ett äkta sagobröllop i dagarna tre på ett slott å kunna betala ALLT för ens gäster. Men så ser inte våran verklighet ut. Jag älskar att pyssla å planera å vara projektledare, haha, så det här passar mig perfekt! Det är ju bara bra att de finns de som har massor av pengar att spendera på sin stora dag annars skulle det inte finnas någon bröllopsindustri å inga koordinatorer!!! Tummen upp för alla oss som ska gifta oss oavsett budget, vi har samma mål...att ingå äktenskap med den man vi vill leva med!
Det kommer säkert att finnas de som kommer ge synpunkter på att mina föräldrar betalar kalaset, men då får ni ha det. Den dagen någon av mina barn gifter sig hoppas jag att kunna bidra med något för att jag vill ge, jag älskar att ge. Precis så är det för mina föräldrar.
Vi kommer få en underbar fest med massor av mat å fina kläder och underbart sällskap Att leta efter billiga alternativ är riktigt roligt faktiskt. Å kunna spara in tusenlapp på tusenlapp är inte fel. Med det så kan man få lite mer för pengarna istället eller finare ring om man vill det.