• Runi

Hur har ni råd?! :O

passionsblomman skrev 2010-08-19 15:27:04 följande:
    När det kommer till TS och de fakta som kommer fram efter trådstarten, nämligen att hon tjänar egna pengar, betalar ett minimum hemma och ändå tycker att hon inte har råd att spara, ja då är min omedelbara reaktion: "Vakna upp! Du kommer kanske aldrig någonsin mer att ha bättre förytsättningar att spara! Det finns folk som verkligen inte har dina marginaler."
    Jag håller med dig helt och hållet!

Jag såg aldrig att det var TS som skrev det inlägget. Som snart 21 åring som flyttade hemifrån när jag var 16 så tycker jag verkligen att hon har all möjlighet i världen att spara pengar! Att fundera över hur hon ska ha råd med drömbröllopet när hon utan problem säkert skulle kunna lägga undan 10.000 i månaden förstår jag inte. Allt handlar om prioriteringar. Hade jag inte haft så mkt problem med min mammas nya man så att jag flyttade så tidigt så hade jag utan tvekan jobbat och bott hemma så att jag hade kunnat lägga undan så mkt pengar som möjligt. Finns hur mkt som helst som behövs när man flyttar hemifrån också så inte bara för ett bröllop men för att kunna ha en buffert.

Vi planerar bröllop nu nästa sommar, vi är sugna på större lägenhet och så men vi har sagt att vi väntar och tusenlapparna som skulle gått till högre hyra går istället in på ett sparkonto nu. Jag är student och han säljer fisk så vi har inga jätte inkomster någon av oss men vi har bestämt att vi ska ta det här året till att lägga undan allt som är möjligt att lägga undan. Då kanske vi kan fortsätta lägga undan samma summa efter bröllopet eftersom man har blivit van vid att leva på minimum varje månad så att man kan spara till hus m.m.

• Runi
    passionsblomman skrev 2010-08-19 15:57:08 följande:
    Hm, kanske om man överser med det extremt dåliga tangentbordsarbetet...*pinsamt*
    Haha, det tror jag de flesta har problem med ibland ;) Jag är norsk så jag har min ursäkt :D Vissa dagar är jag trött också så då har jag ännu fler ursäkter ;)
Svar på tråden Hur har ni råd?! :O