Inlägg från: empa83 |Visa alla inlägg
  • empa83

Vad är det för fel på vissa???

Min ena tärna, min bästa kompis sedan 20 år tillbaka, var hemma hos mig i veckan. Jag visade då henne för första gången hur hennes och min klänning ser ut. Hon tittade på mig och sa med ihop skrynklade ögon -Man får väl ha vilka accessoarer (hur det nu stavas;) man vill?? och med den där färgen måste man ju se till att sola ordentligt, skulle de inte vara svarta??

Hon är en sådan person som är väldigt ytlig, alltså extremt noga med kläder å så. jag ville ha svarta klänningar först men hittade dessa i precis rätt lila nyans, hon var förövrigt väldigt emot svart innan. Hon tyckte dessutom att jag skulle sy om min brudklänning, men vad FAN det är mitt bröllop, MIN klänning och tärnklänningen ska hon ha på sig en kväll, å den är fin de andra tre tärnorna blev glada för de kunde tänka sig att använda den annars. Det är jag som betalar de för övrigt!

Jag blir bara så besviken

• Svar på tråden Vad är det för fel på vissa???
  • empa83

Kanske inte behöver göra det då även sa till mig att hon trodde bröllopet var typ 28/8 inte 14/8 så hon är kanske inte ledig...

• empa83

hahaha den har överdel....

gudars, tycker man bara läser om att sånt händer andra.... Blev hippad i veckan, hon orkade inte gå upp för att hinna i tid till den, är jag så himla oviktig???

• empa83

men vi har ju varit kompisar SÅÅÅÅ länge, blir så besviken på henne, men jag funderar på att låta bröllopet forlöpa som det ska å sedan bara inte höra av mig mer, hon bor 50 mil ifrån mig. Det känns som vi går på mellanstadiet igen, inte alls som att vi närmar oss 30...

• empa83

tack! det finns så mycket visdom hät på BT. Ska försöka prata med henne, hon är en sån som antingen fattar å verkligen förstår eller som hennes bilskolelärare sa till henne, är du säker på att du inte är blond? hihi

vill ju inte tappa vänskapen, men blir så trött på alla och allt som sonr min energi! jag har ju knappt nog till mig själv...

• empa83

bobods skrev 2010-07-03 12:08:05 följande:
    Jag kan verkligen inte förstå er som säger att TS borde "se över vänskapen" eller "spola" henne. Hur kul är det att få en klänning utsedd utan att man varit med och bestämt?  Ibland tycker jag det är väldigt mycket "det är mitt bröllop och jag skiter i vad alla andra tycker" här på BT. För mig är det självklart att tärnan är med och bestämmer vilken klänning hon ska ha på sig. För mig är det viktigare att mina gäster - inklusive tärnan - har roligt och trivs på bröllopet än att allt ser ut precis som jag vill.

hon har inte kunnat vara å bestämma men vi har annars samma smak så jag trodde att det skulle vara lugnt....

• empa83

ja, jag vet inte. jag frågade om hon ville vara en av mina tränor i januari å inbjudan gick ut i april... men hon är sån, en del av charmen fast inte just när det gäller mitt bröllop... hade det varit tvärt om vet jag hur det hade låtit.... Pratade med henne igår om att hon ej var ledig, hon skulle försöka lösa det... sa att jag skulle bli väldigt sur å besviken om hon inte fixade det när hon haft 7 månader på sig... då sa hon inget.

• empa83

ja tyvärr... men hon är väldigt go, efter 20 år tillsammans vet jag hur hon funkar. säger hon att hon ska ringa vet jag att hon inte gör det förrän tidigast veckan efter;)

Men hur min brudklänning ser ut har hon inte med att göra! jag tyckte kjolen hon köpt till midsommar var ful men det sa inte jag till henne för hon tyckte den var jättefin... och tärnklänningarna är väldigt enkla, det går inte att tycka det är fula, bara att hon kanske inte köpt den själv.

Svar på tråden Vad är det för fel på vissa???