• Skorpan82

Är det jag som har fel!?!?!

Måste bara få lite feedback. Har haft strul med kusin men vi bjöd dem ändå, typ sträckte ut handen. Nu har det visat sig att ingen på min mammas sida kommer för att jag inte har bjudit min morbrors nya frus barn (som alla är vuxna). Känner dem knappt och vet att minst en av dem inte tycker om min sambo. Räknade på det att om vi skulle bjudit dem så skulle deras barn och familjer med + barnbarn och sambos. Inga av dem är några vi umgås med. Vi ses när min morbror har tillställning eller likn. Gör jag fel?? Vill inte ha folk på mitt bröllop som jag inte känner. Min familj säger samma sak. Hade varit en annan grej om man umgåtts, men det gör vi inte. De säger att de är en del av deras familj, det håller jag med, men de blir ju inte automatiskt en del av vår familj då.

Nån som haft samma problem?

Vi lägger locket på nu, ser fram emot vårt bröllop och skiter i dem. Vi ska ha det trevligt ändå! Det är deras förlust.

• Svar på tråden Är det jag som har fel!?!?!
  • Matildes

Nej du gör verkligen inte fel! Din morbrors nya frus barn? Alltså va?? Gud så larvigt! Vad ska dom på erat bröllop att göra!?

• Kattpoet

HAr något frågat dem om de ens vill komma?????

Prata med den och se vad det tycker och förklara din synpunkt på det hela  och sedan om ni har samma synpunkt så kan ju de prata med släkten och kalla dem fåniga.

Jag ogillar detta tvångs inbjudande som finns.

• Nåvah

Man ska väl bjuda dem man umgås med och de man tycker om. Tycker du har rätt att bjuda de DU vill ha på DITT bröllop!

• kk16247

de skulle väl knappast bjuda ert heller om de hade bröllop? att folk inte fattar?

• MollyAlex

Håller med alla föregående talare. Strunta totalt i det, ert bröllop,er dag, era pengar!

Blir släkten till dom sura så låt dom va det, det blir faktiskt i längden bara deras förlust, ni kommer ha en underbar dag utan dom :)

• SophiaoJonny

Måste bara få säga att jag tycker värkligen INTE att ni gör fel..
    Det är eran dag, och ni ska göra det ni känner är rätt för er!

Vet hur det känns, har en svärmor som ska lägga sig i allt, rörande inbjudningarna, och tärnorna som jag ska ha....

Visst blir man trött?!

Hoppas det löser sig för er och att ni kan njuta av eran dag...

• Kattpoet

Det roligaste i kråksången är väl det att de sagda barnen inte ens bryr med största sannorlighet  utan folk agerar språkrör utan ens att pratat med dem.

• mattiasFästmö

Jag hade lite samma problem, jag har aldrig riktigt kommit överens med min faster och hennes familj, och av den anledningen inte umgås med henne mer än under släktmiddagar. Men jag valde att bjuda dom ändå därför att hålla friden i släkten. Speciellt eftersom den delen av släkten umgås mycket tillsammans och jag vet att hon skulle ta det fruktansvärt hårt om hon inte blev bjuden. Så det skulle skada mer långsiktigt med jobbiga middagar osv. Och under bröllopet kommer det nog vara så mycket flängades runt att jag inte kommer ha någon längre stund med henne iallafall. Så jag skulle säga att det är det ni får fundera på, är det värt att bjuda med dom för att det blir lugnare i släkten långsiktligt, eller om ni känner att ni inte vill bjuda dom. Hur ni än väljer så är det ju erat beslut och eran dag och då får dom acceptera det!

• empa83

jag tycker att det låter helt befängt! jag bjuder inte mina styvsyskon, för de fick jag som 15 åring och vi har aldrig umgåts. jag å mina systrar var heller inte bjudna på deras bröllop och det gör oss inget! Usch jag blir så upprörd över att alla ska bestämma vilka med ska bjuda, det är iaf en ska man får bestämma helt själv på sitt bröllop!

• Sebastiána
    Skorpan82 skrev 2010-07-04 12:40:35 följande:
    Måste bara få lite feedback. Har haft strul med kusin men vi bjöd dem ändå, typ sträckte ut handen. Nu har det visat sig att ingen på min mammas sida kommer för att jag inte har bjudit min morbrors nya frus barn (som alla är vuxna). Känner dem knappt och vet att minst en av dem inte tycker om min sambo. Räknade på det att om vi skulle bjudit dem så skulle deras barn och familjer med + barnbarn och sambos. Inga av dem är några vi umgås med. Vi ses när min morbror har tillställning eller likn. Gör jag fel?? Vill inte ha folk på mitt bröllop som jag inte känner. Min familj säger samma sak. Hade varit en annan grej om man umgåtts, men det gör vi inte. De säger att de är en del av deras familj, det håller jag med, men de blir ju inte automatiskt en del av vår familj då. Nån som haft samma problem? Vi lägger locket på nu, ser fram emot vårt bröllop och skiter i dem. Vi ska ha det trevligt ändå! Det är deras förlust.
    Tycker inte alls att ni har gjort fel. Varför bjuda din morbrors nya frus vuxna barn, som ni inte känner? Jag kommer inte att bjuda några släktingar alls på min mammas sida eftersom vi aldrig umgås. De har aldrig bjudit mig heller på bröllop, jämna födelsedagar och annat. Detta beror INTE på att vi inte gillar varandra utan på att vi inte träffas och att släkten är så stor.
  • Katarina Michael

Men om dem håller på och kan tänka sig tacka nej till er inbjudan, vill du verkligen ha dem där? Är de inte bättre att få reda på de nu än när de blir för sent?

Har själv stuligt och vi önskade vi fått reda på allt detta strulet innan för då hade vi helt enkelt gift oss på stranden bara vi två med 2 vittne eller liknade. Nu blir de för dyrt att ändra planerna tyvärr!

• AnkiochJanne

Tänk på att det är ER stora dag!!!  Bjud bara dom som ni vill ha där och förgylla ER dag!!!

Vi har tyvärr liknande problem på både min sida av släkten och min m2b sida av släkten.... Vi har bara bjudit dom som vi umgås med så vi kan bli totalt 37st på vårt bröllop och vi har valt att hålla festen hemma pga ekonomi. Samtidigt vet vi att det finns släktingar som blir SURA för att dom inte är inbjudna... Men det är VÅR dag!!!

• fibobs

Det största problemet som många har här på BT är vem man ska bjuda, eller vem inte! Jag kommer alltid till samma slutsats.
    Bjud alltid bara dem som man själv vill ha på sin dag.
    Det är ju trots allt VÅR dag och ingen annans :)
    Sen är det bara att strunta i vad alla andra har att säga....dom har ingen talan tycker jag.
    Man har ju någon slags gräns för vad man vill/har råd till och det bör accepteras av människor omkring en. Görs inte det så är det precis som du själv säger....,deras problem, INTE erat.
    Lycka till och kram

• mattiasFästmö

fibobs skrev 2010-08-01 15:02:36 följande:
    Det största problemet som många har här på BT är vem man ska bjuda, eller vem inte! Jag kommer alltid till samma slutsats.Bjud alltid bara dem som man själv vill ha på sin dag.Det är ju trots allt VÅR dag och ingen annans :)

Fast det är tyvärr inte alltid så lätt. Visst kan man bara bjuda dom man vill men sen kanske det blir konsekvenser för resten av livet pga det. Då är det inte så bara längre.

• MissWildcat

Ä jag hade inte bjudit dem,vi bjuder bara de som verkligen betyder ngt och som står oss nära.Vilket innebär att nästan ingen på min pappas sida kommer.det är ju er dag...ni som bestämmer.

Svar på tråden Är det jag som har fel!?!?!