Inlägg från: mattiasFästmö |Visa alla inlägg
  • mattiasFästmö

Är det jag som har fel!?!?!

Jag hade lite samma problem, jag har aldrig riktigt kommit överens med min faster och hennes familj, och av den anledningen inte umgås med henne mer än under släktmiddagar. Men jag valde att bjuda dom ändå därför att hålla friden i släkten. Speciellt eftersom den delen av släkten umgås mycket tillsammans och jag vet att hon skulle ta det fruktansvärt hårt om hon inte blev bjuden. Så det skulle skada mer långsiktigt med jobbiga middagar osv. Och under bröllopet kommer det nog vara så mycket flängades runt att jag inte kommer ha någon längre stund med henne iallafall. Så jag skulle säga att det är det ni får fundera på, är det värt att bjuda med dom för att det blir lugnare i släkten långsiktligt, eller om ni känner att ni inte vill bjuda dom. Hur ni än väljer så är det ju erat beslut och eran dag och då får dom acceptera det!

• mattiasFästmö

fibobs skrev 2010-08-01 15:02:36 följande:
    Det största problemet som många har här på BT är vem man ska bjuda, eller vem inte! Jag kommer alltid till samma slutsats.Bjud alltid bara dem som man själv vill ha på sin dag.Det är ju trots allt VÅR dag och ingen annans :)

Fast det är tyvärr inte alltid så lätt. Visst kan man bara bjuda dom man vill men sen kanske det blir konsekvenser för resten av livet pga det. Då är det inte så bara längre.

Svar på tråden Är det jag som har fel!?!?!