Inlägg från: Påfågeln |Visa alla inlägg
  • Påfågeln

Vill ha förklaring på hur man bäst gör brudbuketten.

Hej!

Jag ska göra min egna brudbukett. Den kommer ha en plastbägare och så kommer jag stoppa oasis i den. Blommorna kommer att vara rosor och lite grönt, kanske ett par liljor, men det är inte bestämt än.

Jag vet att man ska stoppa dem i kylskåp över natten och så. Det jag funderar är om jag kan tillverka den dagen innan? Och i så fall.  Vad ska jag då tänka på förutom att ställa den kallt över natten?

Ska man snitta blommorna två dagar innan bröllopet och se till att de står i vatten? Vi har även en del blommor som vi grott upp själva och ska ha på borden...

Tacksam för alla råd ni har!

• Svar på tråden Vill ha förklaring på hur man bäst gör brudbuketten.
  • Påfågeln

Tack så mycket för de braiga tipsen bruden i skogen!

Jag är uppe i norrland.
    Kanske var lite otydlig... Det är en blomsterhållare i plast som jag kommer att ha. Tänkte fylla upp den med oasis och stoppa ner blommorna.
    Jag tänker inte gå till en florist, utan ska göra den själv.

• Påfågeln

Jag måste förklara mig.

Jag är inte oerfaren. Jag har hållt på med blommor sen jag var liten liten. Ville bara ha konkreta tips på hur länge de ska stå i vatten innan jag stoppar in dem i oasisen. För att blommorna ska hålla så länge som möjligt!

Jag har även jobbat mycket med oasis och blomutsmyckningar i dem. Det är inget problem, det garanterar jag.

Tack så mycket för alla goda råd och tips!

Svar på tråden Vill ha förklaring på hur man bäst gör brudbuketten.