Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Vill ha förklaring på hur man bäst gör brudbuketten.

Om du aldrig har jobbat med snittblommor och oasisstickmassa förr och i en sådan liten boll som det är fråga om, så kan jag av samvetsskäl, som utbildad florist inte göra något annat än starkt avråda dig från att göra det här på egen hand. Det kommer med allra största sannolikhet vare sig att bli hållbart, eller se bra ut.
    Det är långt ifrån bara att "stoppa ner blommorna".

Det kan bli påfrestande nog ändå, även med vana av brudbinderier och det händer titt som tätt att man får börja om från början. Har du verkligen tid, is i magen och sinnesro nog för det dagen inna ditt bröllop?

Inte ens de flesta florister gör sin egen bukett. Det finns sällan tid för det inför ens eget bröllop.

• passionsblomman

Påfågeln skrev 2010-07-09 10:46:17 följande:
    Jag måste förklara mig. Jag är inte oerfaren. Jag har hållt på med blommor sen jag var liten liten. Ville bara ha konkreta tips på hur länge de ska stå i vatten innan jag stoppar in dem i oasisen. För att blommorna ska hålla så länge som möjligt!Jag har även jobbat mycket med oasis och blomutsmyckningar i dem. Det är inget problem, det garanterar jag. Tack så mycket för alla goda råd och tips!

Då behöver jag inte oroa mig för dig då.

Se bara till att allt snittas och står djupt i rent vatten hela vägen så att säga. Oavsett när du hämtar hem blommorna. Du både kan och bör göra buketten dagen innan. För att maximera hållbarheten duschar du den med den finaste "dimstrålen" med en blomspruta, trär en plastpåse mycket luftigt över den och ställer den svalt.

Svar på tråden Vill ha förklaring på hur man bäst gör brudbuketten.