• Snigel Bee

Ni som hade My Bardin Björkman vad tyckte ni? Jenny Blad?

Tkr att det är svårt me fotograf! Måste välja nu till helgen behöver hjälp!
    Vill ha Jenny Blad men hon e sååå dyr!! Även tittat en del på My´s bilder och ska träffa henne imorn!
    Ja som rubriken lyder ni som har haft henne, vad tyckte ni? Vad var bra och vad var dåligt? Även ni som har haft Jenny får gärna berätta, ska även träffa henne imorn.
    Så hemskt tacksam för era tips och erfarenheter!

• Svar på tråden Ni som hade My Bardin Björkman vad tyckte ni? Jenny Blad?
  • kpt

Anlita Jenny, dra ner på timmarna istället.

• Snigel Bee

Jo fast me hennes priser även om vi drar ner på timmarna så hamnar man för 2 tim på 8000! Sen får man inte högupplösta bilder utan får ge 4500 extra för dem! :S
    Vill helst ha iallafall 3 timmar och högupplösta bilder på skiva!

• ConnyD

visst kostar kvalitet men man får vara realistisk med sin budget med. ibland får man ta ett billigare allternativ.

• Optimia
    Snigel Bee skrev 2010-07-08 14:12:54 följande:
    Jo fast me hennes priser även om vi drar ner på timmarna så hamnar man för 2 tim på 8000! Sen får man inte högupplösta bilder utan får ge 4500 extra för dem! :S Vill helst ha iallafall 3 timmar och högupplösta bilder på skiva!

Men man måste ju inte köpa _alla_ bilder, såg på hennes sida att hon tar 750:- per högupplöst bild, utöver de 16 bilder man får i albumet.

(Jag förstår att tanken på att ha hundratals bilder kan kännas lockande, men måste man välja mellan kvantitet och kvalitet väljer jag kvalitet.)

• Snigel Bee

Jag tänkte på 2 timmar plus dem på skiva (högupplösta) när ja sa 8000! För de får man 16+5 bilder sen även på skiva! Tkr att en timma blir alldeles för kort! Egentligen 2 tim också! Hundratals bilder är nog för många ja! :P

Optimia skrev 2010-07-13 19:11:57 följande:
    Men man måste ju inte köpa _alla_ bilder, såg på hennes sida att hon tar 750:- per högupplöst bild, utöver de 16 bilder man får i albumet. (Jag förstår att tanken på att ha hundratals bilder kan kännas lockande, men måste man välja mellan kvantitet och kvalitet väljer jag kvalitet.)

• annab10

Jag är imponerad att man betalar 20000 - 25000 kr för ett bröllop - ärligt VEM gör det? Jag skulle aldrig göra det, då hade min budget direkt gått över gränsen. Förstår att priserna ligger sådär i storstäder och OM det är ens levebröd men man kan hitta mycket bra fotografer för lägre pris OCH få bra bilder och fler högupplösta till mycket lägre pris än så.

• kpt

Oftast ingår det album och annat i det priset, plus att man betalar för fotografens kunnande så det är inget konstigt att brudpar betalar så mycket.  Det är ju bilder som ska beskådas av flera generationer.

• annab10
    kpt skrev 2010-07-15 12:40:51 följande:
    Oftast ingår det album och annat i det priset, plus att man betalar för fotografens kunnande så det är inget konstigt att brudpar betalar så mycket.  Det är ju bilder som ska beskådas av flera generationer.  
    Du skämtar va? Så det ska vara så dyrt för att fotografen är kunnig? Nä du det där går ja inte ett smack på. Jag vet en mycket duktig fotograf (ej yrkesfotograf) där brudparen får mycket för pengarna och fotografen han ÄR kunnig inom sitt område  både fotografiskt och inom digital retusc,  men men det är inte mina pengar.
  • Fenixx

jag tycker annars eva quirbach är väldigt duktig med. och har flera olika fotopaket till bra priser. väldigt hjälpsam och har bra ideér.

Svar på tråden Ni som hade My Bardin Björkman vad tyckte ni? Jenny Blad?