• Snigel Bee

Ni som hade My Bardin Björkman vad tyckte ni? Jenny Blad?

Tkr att det är svårt me fotograf! Måste välja nu till helgen behöver hjälp!
    Vill ha Jenny Blad men hon e sååå dyr!! Även tittat en del på My´s bilder och ska träffa henne imorn!
    Ja som rubriken lyder ni som har haft henne, vad tyckte ni? Vad var bra och vad var dåligt? Även ni som har haft Jenny får gärna berätta, ska även träffa henne imorn.
    Så hemskt tacksam för era tips och erfarenheter!

• Svar på tråden Ni som hade My Bardin Björkman vad tyckte ni? Jenny Blad?
  • Snigel Bee

Jo fast me hennes priser även om vi drar ner på timmarna så hamnar man för 2 tim på 8000! Sen får man inte högupplösta bilder utan får ge 4500 extra för dem! :S
    Vill helst ha iallafall 3 timmar och högupplösta bilder på skiva!

• Snigel Bee

Jag tänkte på 2 timmar plus dem på skiva (högupplösta) när ja sa 8000! För de får man 16+5 bilder sen även på skiva! Tkr att en timma blir alldeles för kort! Egentligen 2 tim också! Hundratals bilder är nog för många ja! :P

Optimia skrev 2010-07-13 19:11:57 följande:
    Men man måste ju inte köpa _alla_ bilder, såg på hennes sida att hon tar 750:- per högupplöst bild, utöver de 16 bilder man får i albumet. (Jag förstår att tanken på att ha hundratals bilder kan kännas lockande, men måste man välja mellan kvantitet och kvalitet väljer jag kvalitet.)

• Snigel Bee

Ja vet! Ville ha henne men hon va uppdagen den dagen! =(

Fenixx skrev 2010-07-15 16:24:25 följande:
    jag tycker annars eva quirbach är väldigt duktig med. och har flera olika fotopaket till bra priser. väldigt hjälpsam och har bra ideér.  

• Snigel Bee

Fast lokal behöver dom inte tex när vi fotas! Och bilersättning tar de utöver det priset dom tar också! Sen tror jag inte att de släpar med sig EN MASSA saker inför en vigsel! Våran tar bara med sig kameran och någon objektiv tror jag att det var, assistent kmr hon inte heller ha. Tkr inte att vi behöver försvara dem så mkt! De riktigt kända TAR mkt betalt! Men det är som du sa att man betalar då för ett "märke" "ett namn" och även riktigt bra bilder!!

MKF skrev 2010-07-16 01:41:04 följande:
    Som redan konstaterats i tråden lägger en fotograf avsevärt mer arbete på ett bröllop än bara timmarna man är på plats. Först ska momsen tas bort. Utrustning, material, försäkringar, lokal, kurser, bil, assitent, mm mm mm ska betalas av (och delas upp på flera kunder). Jag förstår de som tar kanske 15,000kr för en heldag - det blir inte mycket i vinst! Om vi pratar 25,000 tror jag nog att det finns en del pengar över. Här väljer ni som brudpar vad ni tycker det är värt. Är en Gucci-väska värd 5000kr? Den kostar ju bara några hundra att tillverka? Betalar man för något annat än material- och arbetskostnaden?

• Snigel Bee

Jag tycker att denna tråd har spårat ut lite! I rubriken frågar jag om erfarenheter som ni har haft med just dessa 2 fotografer, tacksam om vi kunde hålla oss till detta!

• Snigel Bee

När ska ni ha henne? =)

Fröken Cha skrev 2010-07-16 11:12:55 följande:
    Har bokat My! Vet inget om resultatet än... :)

Svar på tråden Ni som hade My Bardin Björkman vad tyckte ni? Jenny Blad?