Fast lokal behöver dom inte tex när vi fotas! Och bilersättning tar de utöver det priset dom tar också! Sen tror jag inte att de släpar med sig EN MASSA saker inför en vigsel! Våran tar bara med sig kameran och någon objektiv tror jag att det var, assistent kmr hon inte heller ha. Tkr inte att vi behöver försvara dem så mkt! De riktigt kända TAR mkt betalt! Men det är som du sa att man betalar då för ett "märke" "ett namn" och även riktigt bra bilder!!
MKF skrev 2010-07-16 01:41:04 följande:
Som redan konstaterats i tråden lägger en fotograf avsevärt mer arbete på ett bröllop än bara timmarna man är på plats. Först ska momsen tas bort. Utrustning, material, försäkringar, lokal, kurser, bil, assitent, mm mm mm ska betalas av (och delas upp på flera kunder). Jag förstår de som tar kanske 15,000kr för en heldag - det blir inte mycket i vinst! Om vi pratar 25,000 tror jag nog att det finns en del pengar över. Här väljer ni som brudpar vad ni tycker det är värt. Är en Gucci-väska värd 5000kr? Den kostar ju bara några hundra att tillverka? Betalar man för något annat än material- och arbetskostnaden?