• Oniq

Udda tema, udda buffé?

Vi kommer att ha ett ganska 'nördigt' tema på vårt bröllop som går av stapeln nästa år.

Temat är rollspel (inte lajv, medeltid eller sexlekar varianten utan bordsrollspel med tärningar och formulär).

Då vi både vill hålla oss till 'temat' och saknar en massiv budget har vi funderat på något så oortodoxt som pizzabuffé till huvudrätt.

Vad är den första spontana reaktionen från er?

Är vi idioter?
    Är det okej att vi kör på 'vår' stil eller bör man ha bröllop på 'riktigt' enligt konstens alla regler?
    Det kommer inte att bli någon direkt bröllopstårta heller utan dessert/godisbuffé.

Nå? Shoot. ;)

• Svar på tråden Udda tema, udda buffé?
  • SueAnne
    Oniq skrev 2010-07-08 21:11:09 följande:
    SueAnne: Aaaahh.. att dom ska dotta oss? Tja, vi dottar ju dom till bordsplaceringen så varför inte ;)  
    Typ så ja! Antingen att det finns fasta kategorier, eller så får de välja några egna, typ; drinkblandare eller köra bil eller sånt. Eller köra vilse, kanske?
  • Fenixx

såklart ni ska köra erat tema som ni vill ha! låter ju kanonskoj som tema.

vi har själva medeltid/LOTR som tema men är bägge 2 bordsrollspelsnördar.

• Oniq

Tack för allt pepp! Kul att se att det finns så många rollspelsnördar även här ;)

• Kattpoet

Oki!  Varje bord  borde ha ett spel som är lätt att spela, trygg torkel, kvicksand, flux, munchkin.

Så folk kan  spela och lära känna varandra bättre.

Sedan som sann rollspelsnörd  ska man ju ha  stats på alla gäster även mormor!!

Typ.  Bosse som är läkare får  bli.  Helare level 10, stamina 2, charisma 4 och wisedom 10.

Mor och farföräldrar ska ha  högsta wisedom.

Mat, hrm   Läsk, red bull,  sega råttor, chips, kladdkaka, pizza, keba, hamburgare och korv.

Och ni måste ha en tärnings bröllopstårta!!

http://img.xcitefun.net/users/2009/07/98986,xcitefun-polyhedral-dice-cake-6.jpg

http://liudka.com/PhotoAlbums/album_1243379654/dice_cake.jpg

Vet du vad?  Man kan göra en  drake smörgåstårta, det har jag gjort och jag har gjort  tärnings smörgåstårta ockå.  
    Synd att du inte bor i smålandstrakten...

• xaniara

Som en fellow spelnörd (mer bräd-/kortspel än rollspel för min del, min BM står för den andra biten i vår relation) applåderar jag detta lysande tema! Idén med tärningsslag och stats är fantastisk! Jag hoppas att ni kan dokumentera detta lovande projekt under vägen och ända fram! :)

• Oniq

Kattpoet: Jepps, man ska få sig själv (så positivt framställd som möjligt) dottad på ett formulär med yrke (lärd man, bard osv)

Vi har även under bearbetning en idé om att skicka ut smågrupper på färdighetsbaserade quest..  ;)

Som jag skrev tidigare så var andeen släkt rätt liten, äldst på plats kommer vara min mor.

Har också gjort draksmörgåstårta (magiska kokboken?), men vi skippar tårta helt av praktiska och smakmässiga skäl (blivande bruden -undertecknad, gillar inte tårta ;)  )

Allt ska dokumenteras på ett eller annat sätt lovar.

• Kattpoet

Nja jag fick  en beställning av smörgåstårta med ordern  få den att se ut som en drake och personen gav mig order vad som skulle finnas i.

Så det blev så här-

s9.photobucket.com/albums/a76/Sofus_The_Cat/dragoncake/&current=08f9fc00.pbw

Jag insåg  nu på morgen att jag har en gammal barnkokbok som visar hur man gör  vanilj glass och   ballerina kex till en  tärning  och nu sitter jag funderar om man kan göra hellraiser kuben eller companion kuben på samma sätt.

• Oniq

Kattpoet: Fick inte länken att fungera, men sökte på photobucket och hittade många skitsnygga draktårtor ;)

Hellraiserkuben - ♥

Vad heter kokboken? Jag leker i vanliga fall med halloweenprylar till hemsidan www.buu.nu
    och samlar på udda recept och idéer.

Någon som har bra idéer på vad gästerna kan tänkas göra för att få ep (som sedan går att växla in i baren?). Att klara en variant av bröllopsbingo är ett sätt, men vad kan man göra mer?

• xaniara
    Kattpoet skrev 2010-07-09 10:18:17 följande:
    Jag insåg  nu på morgen att jag har en gammal barnkokbok som visar hur man gör vanilj glass och ballerina kex till en  tärning  och nu sitter jag funderar om man kan göra hellraiser kuben eller companion kuben på samma sätt.
    LOVE companion cube! 
  • Kattpoet

Prova denna link.

i9.photobucket.com/albums/a76/Sofus_The_Cat/dragoncake/dragoncake046.jpg

den ska funka.

Om du vill ha udda recept har jag ett på kyckling ,  man tager två kycklingar, tar bort vingar och sedan benar man ur den, efter det sys kycklingen ihop till ett fyrbent djur och fylls med smaksatt köttfärs. Innan man ungsbakar den så, knyter man ihop benen så det ser ut som den ligger och vilar sig.  Baka i 2½ timmar.  Karva ett huvud i kålrot och där har du ett fanatsi djur.

Sist vi gjorde detta så brast snöret och mina kära vänner hämtade ett dockhuvud......

• Retrobohem

Klart ni ska göra det ni vill, kanske småkakorna schackrutor passar bra oxå :)

• KhiraLii

Låter kanonskoj! Särskilt statsen. Tyvärr säljs inte Jolt längre :(

Svar på tråden Udda tema, udda buffé?