Gäster som ber att få ta med sig en date till bröllopet
För det första är det otroligt oförskämt att fråga! De namn som står på inbjudan är de som är inbjudna. Man bjuder inte alla till nyårsminglet. Man bjuder inte okända till födelsedagsmiddagen... Men till bröllop är det tydligen så att många gäster tror att man har hur mycket pengar som helst... Konstigt...
Det är en sak att inte vilja gå helt själv på ett bröllop. Jag har själv tackat nej en gångför att inte känna mig helt utanför. Då vi firade bröllop, bordsplacerade vi gästerna med okända och kända bekantskaper. Men hade som mål att alla skulle känna minst tre stycken, ungefär. Är man sen lite blyg, är det inte kul att vara helt bland okända människor.
I vintras skickade vi ut inbjudningen och redan då pratade jag med en bekant som precis träffat ny kille, att om det "höll" va han välkommen. Det var till och med en anna gäst som valde att inte ta med sin respektive för att förhållandet var så nytt. Det är helt och hållet upp till brudparet att bjuda de man vill! Kändes konstigt ändå att träffa några för första gången på bröllopet. Men det berodde på det långa avståndet, att vi inte kunnat ses förut. Andra bjuder bara par som bor under samma tak.
Ett bröllop är ingen gratis dejtgrej... Klart sällskapet kan va trevligt, men man kan leva utan sin nya flamma en kväll om man nu vill gå på fest.
Jag tycker ni gör rätt i att hålla er linje! Man kan inte mer än att bjuda. Vi hade barnfritt och en pappa valde att stanna hemma för att denne inte försökte/ville skaffa barnvakt. Lite tr¨åkigt kanske. Men det va hans val och barnet o han kom till kyrkan. Vi ångrar inte att barnen fick stanna hemma!
Summa summarum, nya dejter hade absolut itne varit välkomna på våtrt bröllop... Det är så vitt jag vet inte ett dugg vanligt! Lycka till!