mattiasFästmö skrev 2010-07-11 14:02:02 följande:
Det jag undrar är bara om ni måste göra det nu då? Jag och min m2b förlovade oss för två år sedan ungefär, och tanken var då att vi skulle gifta oss inom ett år. För man vill ju inte vänta på det utan man vill göra det på en gång! Men sen när vi väl började planera och fundera så kom vi fram till att detta är någonting man bara gör en gång förhoppningsvis, och ska vara ett minne för livet. Då kanske det är värt att vänta lite tills man kan lägga undan pengar och göra det som man känner för, precis som du skriver. Än att stressa iväg och sedan kanske inte få allt det som man drömt om.Kärleken går ju ingenstans och vad är ett år eller två på ett helt liv tillsammans?
Nej visst har du rätt, men ska vi vänta tills vi kan spara ihop så kanske det dröjer ytterligare 11 år innan det kan bli ngt, jag har varit sjukskriven många år och kan inte jobba heltid, sambon har svårt precis som så många andra att få jobb....
Vi har, som många andra, drömmar, men kanske vi kan göra det senare i livet oxå =)
När man gifter sig så gör man det för sin egen skull och ett äktenskap är ju oxå ngt man egentligen bara gör en gång i livet och hur man väljer att påbörja det tycker inte jag spelar någon roll, om du förstår hur jag tänker ? =)