• Sarastiko

Hur många ska man bjuda?

Hallå.. Vi ska gifta oss nästa år i tornedalen, i en liten by.. Min blivande kommer härifrån och från hans sida så kommer det antagligen komma en hel del gäster.. Jag kommer från Dalarna och har många kompisar som ska få eller nyss har fått små barn.. Troligtvis så kommer kanske 15 av 45 bjudna från min sida (vad jag har spekulerat i)..

Det finns fler som vi kan bjuda in, men om ALLA kommer som vi nu har på gästlistan så räcker det.. är över 100.. men om alla inte kommer så kan vi ju bjuda fler..

Så, hur skulle ni göra? Bjuda alla ni vill? bjuda de vi först tänkt + bjuda in extra folket när vi har fått återbud?
    Det kan ju bli konstigt att bli inbjuden så pass sent. men samtidigt har vi ju inte råd med 150 gäster..

• Svar på tråden Hur många ska man bjuda?
  • Sarastiko

Oki. men det förutsätter ju att folk osar snabbt.. eller satt ni en tidigare osa? har tänkt ha 1,5 månad innan

• Sarastiko

Det är tänkt till nästa sommar.. De flesta av mina vänner måste antigen ta sig 30 mil till arlanda, flyga till Luleå.. o sen får vi fixa skjuts därifrån 20 mil med bil för att komma hit där bröllopet är. så jag har stor förståelse för om mina vänner säger nej.. iaf de med småbarn.. 

Men man får la höra runt, det finns säkert någon ganska snabbt som säger att nej vi kommer inte.. vi får nog fundera ut hur vi känner att vi ska göra =) har inte så många släktingar att bjuda mest kompisar =) men d finns fler man skulle kunna bjuda..

Svar på tråden Hur många ska man bjuda?