• weddinginlove

toastmaster

Vi frågade en vän om denna kunnde tänka sig att vara toast. Vi har ett mindre bröllop och absolut inga lekar. Det är några vi vet som vill hålla tal, därför tänkte vi att toasten skulle finnas och bara hålla koll på det.

Nu börjar min blivade prata om present till toasten. Min första tanke var
    -Visst, något litet personligt, kul som tack.

Men  det låter som min blivande tänker något större i 1000-2000kr klassen. Vilket är alldeles för mycket för mig.

Skulle jag få frågan och väljer att tacka jag är det ju för att hjälpa mina vänner och jag skulle bli hedrad att bli tillfrågad. Inte skulle jag förvänta mig någon present. Inte ens en liten faktiskt.

Vad tycker ni är rimligt och lämpligt att ge?

• Svar på tråden toastmaster
  • mattiasFästmö

Vi har tänkt ge något i 200-300kronors klassen till bestman, tärna och toastmastern. Det känns som ganska lagomt, jag tycker inte att det är en present så, utan mer som ett symboliskt tack skulle också tänka mig att det skulle kännas ganska konstigt för personen i fråga om denne har köpt en bröllopspresent för 800 och så får man en toastmaster present för 2000

• Sebastiána

Vi ger nog också present för c.a 300:- till tärna, marskalk och toastmaster.

• KatjaB

vi ger presenter i 2-300 kr klassen. ger det till tärnorna och marskalken också. Fotografen och dj:n får också presenter.. så det kan inte bli för dyrt då blir vi ruinerade, hehe.

Svar på tråden toastmaster