• Wormgirl

På måndag ska jag börja med lchf

Bellson skrev 2010-07-18 18:37:13 följande:
    Åh schysst gör det! Har samma fråga som du btw. Hur många mål ska man äta?

Man ska äta när man är hungrig och sluta äta när man är mätt. Lyssna på kroppen, helt enkelt. Om man gör sig av med sockersuget kommer kroppen sluta säga att den vill ha mat när man inte behöver det.

Det finns de som påstår att anledningen till att man går ner i vikt på LCHF är att man får i sig färre kalorier, eftersom man blir mätt snabbare och därmed inte äter lika mycket eller lika ofta.

Själv var jag alltid hungrig förut, men nu när jag kör LCHF är jag helt nöjd med 3 mål om dagen. Det har gjort underverk med mitt humör också, jag brukade bli vansinnigt arg när jag blev hungrig, men nu är jag hur harmonisk som helst.

• Wormgirl

Jag äter ägg med majonnäs till frukost, kött eller fisk med sås eller kryddsmör till lunch och ungefär samma till middag som till lunch. Om jag skulle bli hungrig utöver detta så tar jag en bit ost, typ brie -fast det händer nästan aldrig att jag blir hungrig mellan måltiderna. Jag har gått ner en storlek på en månad genom denna diet.

Sen är jag kanske överdrivet strikt just nu, äter väldigt lite grönsaker. Så extrem behöver man ju inte vara om man inte vill.

Svar på tråden På måndag ska jag börja med lchf