• mittid

Släkten är värst!!!! (Långt)

"Gör jag fel som ställer min mor mot väggen och säger antingen kommer du när dem andra kommer och bryr dig om mig och priotera upp mig eller så behöver hon inte komma alls och att jag då tänker förklara för Michaels föräldrar varför vi ställer in. Att för oss är de inte okej att bara komma på middag när Michaels föräldrar kör 1,5h enkel resa för att komma för träffa min mamma?"

Tycker du gör helt rätt! Ligger säkert mycket under ytan och pyr här och någongång måste man börja. Din mamma har ansvar för att ni känner er lika behandlade/prioriterade och uppenbert är det mycket obalans i er familj.

Lycka till!

• mittid

Katarina Michael skrev 2010-07-16 17:09:17 följande:
        Tack! Tycker jag med, men de är så svårt!  

Ja det är svårt... sån där skit gör jävligt ont... men sen när man tagit sig igenom sorgen och ilskan känns det bättre... jag lovar... och det är värt det!

• mittid

Tror att de flesta som behandlar sina barn illa/orättvist själva har obearbetade mer eller mindre tramatiska upplevelser med sig från sin uppväxt... inget att skylla på men det är en förklaring till att de inte själva vill se hur usla de är som föräldrar!

Svar på tråden Släkten är värst!!!! (Långt)