Inlägg från: MaybeBride09 |Visa alla inlägg
  • MaybeBride09

2011 brudar del 7

Jag har ju ganska lång tid framför mig men jag ska försöka boka lokal nu under veckan. Kyrkan är bokad Sen är det väl inte så mycket mer som behöver göras just nu. Klänningen har jag hittat, den ska jag beställa från tradera runt maj tänkte jag

• MaybeBride09

Vi ska också gifta oss i värmland :D

• MaybeBride09

vi har också problem med efternamnet. sambon har ett taget efternamn och jag har ett norskt namn. Mitt namn är vanligt i norge och danmark, men inte i sverige. Sen tycker jag att det berättar en historia om att min mormor levde i norge under andra världskriget. Då vill jag ogärna byta bort det. Men sambon vill heller inte så gärna byta bort sitt. Och vi har inga släktnamn att välja heller.

• MaybeBride09
    Greeneyes skrev 2010-07-20 16:19:36 följande:
      Ja, samma här, båda våra är det bara vi syskon som för vidare.. Och jag har en dotter sen tidigare som heter mitt namn. Just nu lutar det åt att vi tar hans namn som efternamn och båda mitt namn som mellannamn. Det kan man göra om man trixar lite enligt Skatteverket. Att han heter samma som min dotter underlättar vid myndighetskontakt, läkarbesök etc. Och min dotters pappa lär nämligen knappast gå med på att dottern tar min nya mans namn, vilket jag självklart respekterar...
    mjo man skulle kunna göra så... Jag vet inte, jag är bara lite smått trött på allt just nu. Jag vill gärna heta samma hela familjen. Men ja, kompromisser är vi inte det bästa på Sambon har väl en förhoppning om att han ska få bestämma allt stort i livet och sen väljer jag köksbord För vi har redan bestämt att vi ska köpa hans föräldrahem när det är dags för husköp, och då ska jag sitta där i ett hus jag inte direkt tycker om med ett efternamn jag inte vill ha... Ja, tur man har ett år på sig...
  • MaybeBride09
    Greeneyes skrev 2010-07-20 17:24:00 följande:
      Ajdå, knepigt... Men då kanske du kan byta föräldrahem mot efternamn Säga, att om ni ska köpa det så vill du att ni heter ditt namn - blir ju rättvist då
    sa en gång för länge sedan att han fick välja och han valde huset Men ja, känns knepigt om någon av oss ska ha ett namn den inte gillar. Funderar på om vi ska behålla våra namn och sen byta i efterhand om någon känner för det...
  • MaybeBride09
    lunagarden skrev 2010-07-24 22:42:57 följande:
    Tittar på brudklänningar på nätet, jisses vilket utbud, hur ska man kunna hitta rätt?
    det vet du! Jag satt och kollade mest för skojs skull. Såg en klänning och tänkte: "där är den, mina drömmars klänning"

lunagarden skrev 2010-07-24 22:42:57 följande:
    Tittar på brudklänningar på nätet, jisses vilket utbud, hur ska man kunna hitta rätt?
    det vet du! Jag satt och kollade mest för skojs skull. Såg en klänning och tänkte: "där är den, mina drömmars klänning"

Jämntjock skrev 2010-07-24 22:47:25 följande:
    Är det bara jag som blir rastlös av att ha så mycket tid kvar?! Kyrkan är bokad, lokalen likaså. Marskalk och tärna är klara, fotograf är bokad och jag vet på ett ungefär vilken typ av brudklänning jag vill ha. Vi gifter oss den 28:e maj och det är sjukt länge tills dess... Just nu vill jag bara prova brudklänningar så det står härliga till men det är helt bortkastad tid och energi eftersom jag inte kommer ha den blekaste aning om hur någonting sitter eller ser ut förrän tidigast efter nyår. Ska genomgå lite renovering i oktober så det kommer vara stor skillnad på min kropp nu och sen. Lite drygt med väntan måste jag säga!Är det bara jag som vill att vigselringen ska vara likadan som förlovningsringen? Jag är inte alls blingig och har inte sett en enda ring med stenar som jag kan tänka mig att ha på fingret varje dag i resten av mitt liv...
    Jag och sambon har guldfynds titanringar. Han en slät och jag en med en sten i. Jag kommer antingen köpa en till fast med tre stenar i, eller en med guldrand i. ingen flådig alliansring här inte
  • MaybeBride09
    lunagarden skrev 2010-07-25 07:28:39 följande:
      Ja, men det tar ju en eeeeevighet att kolla på alla, tur man har tid på sig
    haha, jag hade tur. Öppnade en hemsida och sen hittade jag klänningen Nu bara väntar jag på att det ska bli sommar igen så jag kan beställa den

Just nu gör jag lite vad jag vill i planeringen. Ska ringa på måndag och boka lokal, annars har jag gjort allt jag ska ha gjort så nu sitter jag och kollar lite smått på hur jag vill ha dukningen osv. Kan vara kul det med. Speciellt med tanke på att jag funderar på att ha en ljuslykta som placeringskort. Då kan det vara bra att börja med det tidigt för det kanske blir lite jobbigt. Speciellt med tanke på att jag snart börjar läsa på universitetet igen. Det plus att vara ganska mycket själv med en ettåring kommer ge mig nog mycket att göra tror jag

• MaybeBride09

Nu är jag så lycklig. Ringde precis min syster och frågade om hon ville vara tärna och det ville hon. Trodde hon skulle säga nej eftersom hon är nervös inför folkgrupper men hon trodde det skulle gå bra eftersom jag står i fokus Jag har inga krav som helst mer än att hon ska vara med mig under dagen för bröllopet och så, men hon gick verkligen in i rollen som "hjälp"med planering och allt

Även marsalken som sambon frågade tackade ja. Och han har ändå panikångest... så det är härligt

• MaybeBride09
    Liiisan skrev 2010-08-16 08:20:20 följande:
    ingen som ska göra sina kort själva? när ni beställer kort vart i från å kostnad? tycker de verkar svin ddyrt men kanske har fel..
    Jag kommer beställa från visaprint.com Det blir inte lika fint som många hemmagjorda kort, men jag kan omöjligt göra själv och jag vill inte lägga ned hur mycket pengar som helst på att köpa från calligrafen osv.

Gjorde en testbeställning igår och det skulle gå på 150 för mina 30 inbjudningar (ska bjuda 25 sällskap). Och då kan man sen även beställa tack-kort i samma stil.

Jag kan verkligen inte göra egna kort. Jag börjar snart skolan igen (universitetet) och det kommer ta enormt mycket tid. Och den tiden det inte tar vill jag vara med min son och fästman. Så det får bli köpta kort ^^

• MaybeBride09

Vi kommer ha fotograferingen innan (för det kommer ta lite tid för vi vill ha med sonen) och sen kommer vi inte ha fotograf under vigseln eller festen. kommer istället säga på festen att vi önskar oss som en "andra" bröllopspresent att få bilderna av dom som fotograferat

• MaybeBride09
    Minstoradag skrev 2010-09-07 18:25:34 följande:
    Är det någon av er som hört något om en säljare pä tradera som heter "brudklänningar"? Jag har hittat en sån fin klänning som kan vara the one men vågar man beställa därifrån?
    har han eller hon bra omdömmen? Annars kan du säkert spara ned bilden på klänningen och beställa från vilket kina-klänning företag som helst. T. ex jag kommer beställa från Lillys
  • MaybeBride09

Kollade den nu. Jag skulle INTE köpa därifrån. I alla fall inte med tanke på att det inte finns något omdömme om klänningarna. Jag skulle i så fall spara bilden och kolla om något annat företag har den klänningen. Den kanske finns på någon annan sida. Om inte annat kan du beställa från en bild också...

• MaybeBride09
    Liiisan skrev 2010-09-10 22:25:38 följande:
    Blir inbjudningarna för tråkiga? Har olivgröna kort, med emobossade ringar på framsidan i silver, sedan samma gröna färg innuti fast ett nytt papper och lite upphöjt, text utskrivet på vit papper.... Sedan ett vitt siden snöre runt!!!   Låter de för tråkigt.......???
    När det gäller inbjudningar tycker jag verkligen "less is more". Vi kommer använda ett lila vikkuvert.
    alltså ett sånt här: www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=661803 och sen i det klistra ett silvrigt papper som vi skrivit själva inbjudan på.

Svar på tråden 2011 brudar del 7