Inlägg från: ALLIMA |Visa alla inlägg
  • ALLIMA

2011 brudar del 7

Ååååhhh! Jag har fallt för en 3 mm. Engelbert ring i vitguld med en princessdiamant  i mitten o mängder av briljanter på sidorna. En nyhet som inte finns på hemsidan ännu. men priset...17 000! jag är kär! De andra enklare ringarna jag sett tidigare känns inte aktuella längre. Suck...tror ni det gör nåt om vigselringen är rakare än förlovningsringen som är lite kupad? Tror jag måste in till stan igen idag bara för att prova den igen. Sen är det att övertala M2b!

• ALLIMA

Jag behöver er hjälp!

Vi ska ha snöflinga från Kortdesign som inbjudningskort men tycker övriga trycksaker blir för dyra så då ska vi ha ett gråsilvrigt papper som omslag på fest- och vigselprogram.

Min fundering är nu om vi ska kopiera in snöflingor på dessa, de blir ju svarta då, eller om jag ska köpa silver stickers att klistra på? Eller köra helt utan med bara texten på framsidan. Vad tror ni blir bäst och finast????? Tacksam för era råd.

• ALLIMA

Vinterbrudar! I mörkret vid middan har vi tänkt ha kandelabrar med 3 ljus i vardera...men hur långt ifrån bör man placera dessa? 4 par mellan? Funderar oxå på värmeljus i annan färg för att bryta av lite. Behöver tips tack! Så det inte blir FÖR ljust och varmt om vi placerar ut för många ljus! Svårt veta....

• ALLIMA

Tack för era tips om ljusen och korten!!!! Vi har tänkt ha avlånga bord. Ev. bara 1 kandelaber per "tunga" och möjligtvis 2 på honnören. Hoppas inte det skymmer utan mer ger en stilfull inramning.

• ALLIMA

Sitter med gästlistan nu, inbjudningarna ska iväg inom ca. 2 veckor. Känns jättesvårt att välja ut vilka vi ska bjuda. Har flera släktingar som bor långt bort och som vi inte ser så ofta, detsamma med gamla kompisar man nästan tappat kontakten med osv.  Är så orolig att flera av dom vi bjuder kommer tacka nej pga. avstånd samt att vi inte har så nära relation längre. Vi kanske bara blir ca. 30 på festen då.... Hur gjorde ni med gästlistan? Bjöd ni era föräldrars närmsta kompisar oxå? Flera av våra äldre släktingar är redan döda...

• ALLIMA

Tror nog inte kyrkan spelar sååå stor roll för honom då dagen väl kommer va? betyder ju mer för dig om du har anknytning dit. jag tycker du bestämmer den biten av bröllopet!

• ALLIMA

Har just skickat in beställningen på inbjudningskorten! Bara att vänta på korrekturen nu samt klartecken från kyrkan ang. datum och tid! Känns kul!

• ALLIMA

Sebastiana : Vilka psalmer ska ni ha?

• ALLIMA

Fick höra av pastorsexp. idag att vår vigselpräst kontaktar oss 10 dar innan! Va? Inte hinner man ju besluta om allt, kopiera upp vigselhäften osv. på 10 dar!!!??? Nä jag tar kontakt med prästen ca. 1.5 månader innan och hoppas det går bra. Nån annan som vet hur det "brukar" vara?

• ALLIMA

Nu är inbjudningarna skickade! Känns pirrigt och roligt! Blir kul höra allas reaktioner, är bara två som vet om vårt bröllop! Hoppas bara att de flesta kan och vill komma. Mindre än 4 månader kvar. Gulp...

• ALLIMA

uppohoppa: Vad roligt för er! Vi har sista dag 31/10 och vi har bara fått några jakande svar ännu samt dom som tycker det är kul med en inbjudan men inget mer sen....Antar många svarar sent men lite besvikna är vi allt.... Hade hoppats på större positiv respons.

• ALLIMA

min tur 2010 : för oss blir det 2011-01-08!!!!

Svar på tråden 2011 brudar del 7