Inlägg från: FruEriksson2011 |Visa alla inlägg
  • FruEriksson2011

2011 brudar del 7

Hejsan på er.

Har inte hunnit läsa igenom allt ni skrivit, då jag e ny här på forumet :)

Jag & min sambo planerar att gifta oss den 27 Augusti 2011, kl 14. Kyrkan e bokad & klar. Så nu e det bara allt annat kvar att fixa med.

Vi tänkte ha ett litet enkelt bröllop & en middags bjudning för familjen/släkten, åh jag vet att någon/några av mina vänner kommer bli lite stötta av detta, men det e så vi vill göra, ha det för familjen endast.

Tänker/gör jag fel som bara bjuder familjen på middag & inte alla typ??
    Men vi har inte heller någon ekonomi för att bjuda in alla som blir över 150 pers, åh jag vill ha det litet & enkelt, å jag e så kluven.

Därför känner jag som så, alla eller "ingen" så det får bli våra familjer som kommer efter kyrkan!

Men hur gör man med inbjudningarna, för självklart får mina vänner o de andra komma till kyrkan, men det kanske de intevill om de inte får komma på middagen??

kluvet värre!

• FruEriksson2011

Niini skrev 2010-08-07 10:08:47 följande:
    Man skriver väl helt enkelt välkommen att bevittna vår vigsel i XX kyrkan kl. 14 (eller hur ni väljer att formulera det). På familjens inbjudningar fortsätter det sedan ..och efteråt mat på XX.Ni kan ju alltid ställa till med en liten Barbeque eller nånting typ helgen efteråt eller så för vännerna :)

Men fattar dom då att det bara e vigsel o inget efter? För oftast harman ju det.
    Vet att det kommer bli en del sura miner, men det ju inget att göra åt. :(

Tack för tipset på hur vi ska skriva :D

• FruEriksson2011

MsRW skrev 2010-08-07 10:57:46 följande:
    Hej! Här är en till som gifter sig 2011. Planerar ett vinterbröllop till den 12 februari och beställde min klänning i veckan! Nu är det på riktigt! :)

Åh va mysigt med ett vinter-bröllop. Skulle gärna med vilja ha det, men alla man pratat med har bara klagat att det e ju sååååå kallt :(
    Så det fick bli Sommar/Höstbröllop, i Augusti istället.

Åh va bidde det för klänning? Jag har kollat runt lite, vet inte riitkgt va jag vill ha ännu, finns så mycket fint!

• FruEriksson2011

Greeneyes skrev 2010-08-07 12:49:49 följande:
      Om ni är osäkra på i fall folk tror att de är bjudna till middagen så kan ni ju lägga till typ "Efter vigseln kommer brudparet att fira på egen hand" eller nåt sånt, så de inte undrar... Annars får ni nog väääldigt mycket frågor om det...Ett alternativ är ju att ha en riktig brakfest för alla vänner senare, men inte bjuda på mat etc. I såna fall så kan ni ju lägga till typ "Efter vigseln firar brudparet på egen hand, men ni är hjärtligt välkomna till bröllopsfesten som kommer att hållas xxxx".Eller nåt liknande, du kanske förstår vad jag menar

Ja det var lite det jag med tänkte, att alla kanskeinteskulle förstå att det bara e yrkan som gäller för alla utom familjen.

Ja förstår precis va du menar :) Tack så mycket :D

Svar på tråden 2011 brudar del 7