Inlägg från: blikarlsson |Visa alla inlägg
  • blikarlsson

2011 brudar del 7

Håller med alla som känner att det är låååångt kvar och lite tidigt att börja med "pillet" till bröllopet! Man är liksióm redo att dyka in i hetluften och köra på, men deet är en bit kvar till 21 maj 2011..... Har bestämt mig för att det är ett gott tecken, måster betyda att man ligger bra till i planeringen. Har lovat sambon att INTE planera nu under semestern, så kanske vi kan köra gasen i bott sen i höst. Värdinnan och jag har tänkt köra på med festprogrammets framsida snart, inbjudningarna och vigselprogrammen är redan klara....

• blikarlsson

Greeneyes skrev 2010-07-29 16:45:08 följande:
    Haha, lilla shoppinggalna jag har TRE par bröllopsskor helt plötsligt.. Hur gick det till?!! Men ett par är cerise:a, och de kommer tyvärr inte passa med klänningne tror jag, så jag får väl lämna tillbaka dem eller ha dem som festskor i övrigt.. Men oj vad de är fiiiina!Hur tänker ni andra kring skor? Utseende före bekvämlighet eller tvärtom?

Jag har tyvärr valt ett par riktigt höga klackar på skorna, allt för att slippa lägga upp klänningen - det hade "förstört" hela utseendet på stenar/brodyr som finns på släpet. I de skorna har jag tänkt hålla ut under fotografering och vigsel, sen blir det bekväma sandaler när jag festar/rockar loss på festen!

• blikarlsson

Igår satt jag och lyckades lista ut hur jag ska skriva vigselprogammen för att de ska få plats i de "omslag" jag redan scrappat! LYCKAN är TOTAL!

• blikarlsson

Igår sa min mamma till mig att hon skulle försöka ordna en limosuine som hämtar mig och min BM, så vi kan åka flott till kyrkan och sen till festen. Jag blev helt perplex, min mamma är världens mest jordbundna människa som aldrig svävar ut, så det blev en sån där "vad hände"-reaktion! Jag stammade fram ett " dddeeett voorrrre trrrevvligt". Vad är det för tack egentligen? *ler och suckar* Man upphör aldrig att bli förvånad, inte ens över sina föräldrar!

• blikarlsson

fru2011kanske skrev 2010-08-08 22:56:03 följande:
    Ja, den i Ropsten. Någon som vet någonting om den outleten?BliKarlsson, vad härligt! Vi har tänkt att involvera föräldrarna i bröllopet, och de verkar tycka att det är nästan lika kul som vi gör! Min mamma har redan erbjudit sig att hjälpa till med maten och att ta barnen på kvällen/natten

Ja, visst är det underbart när föräldrar känner sån glädje och entusiasm för ens bröllop, och ställer upp utan att lägga sig i och ta över?!  :)

• blikarlsson

Vad härligt det låter med allas planeringar, verkar som det går så smidigt för alla! Igår kväll satt jag uppe och blev lite "knäpp", gjorde en bordsplacering utifrån att alla inbjudna skulle komma....... Vi är i augusti 2010, bröllopet är 21 maj 2011..... Ute i god tid? Längtar lite väl mycket kanske? Saken är den  att jag älskar verkligen att planera, göra listor och bocka av, det är en del av bröllopet, så det känns som om bröllopet blir lite lääängre..... (Bra ursäkt för att få pyssla va?)

• blikarlsson

kikki kikki skrev 2010-08-10 09:42:15 följande:
    jag har också börjat med bordsplaceringen men fastnat lite....jag är numera förpassad till sängen för att vila.kan ju tacka gudarna för min bärbara dator....ler

Det var tråkigt att höra, hoppas allt går bra med dig! Håller verkligern med om en bärbar dator-innan vi köpte den var jag inte ute på nätet mer än max en gång/vecka, nu blir det flera gånger om dan! Förresten,är det bra eller dåligt?.... *ler*

• blikarlsson

ALLIMA skrev 2010-08-11 09:57:49 följande:
    Sitter med gästlistan nu, inbjudningarna ska iväg inom ca. 2 veckor. Känns jättesvårt att välja ut vilka vi ska bjuda. Har flera släktingar som bor långt bort och som vi inte ser så ofta, detsamma med gamla kompisar man nästan tappat kontakten med osv.  Är så orolig att flera av dom vi bjuder kommer tacka nej pga. avstånd samt att vi inte har så nära relation längre. Vi kanske bara blir ca. 30 på festen då.... Hur gjorde ni med gästlistan? Bjöd ni era föräldrars närmsta kompisar oxå? Flera av våra äldre släktingar är redan döda...

Vi har bestämt oss för att bjuda några av våra föräldrars vänner, mest för att de sett oss växa upp, och en inbjudan skulle göra dem jätteglada - sen kanske de inte kommer, men då har vi iaf  frågat!

Svar på tråden 2011 brudar del 7