Inlägg från: themandys |Visa alla inlägg
  • themandys

2011 brudar del 7

Hej!

Min fästman&jag håller på för fullt med att planera vårt bröllop som kommer att äga rum i slutet av maj nästa år :) Än så länge har vi bokat lokal för vigsel, fest samt övernattning för långväga gäster :) Nästa steg är att börja leta klänning. Vet någon vilka bröllopsbutiker i Stockholm som är bra, och om det finns några man bör undvika? Hälsningar Amanda

• themandys
    Liiisan skrev 2010-08-16 08:20:20 följande:
    ingen som ska göra sina kort själva? när ni beställer kort vart i från å kostnad? tycker de verkar svin ddyrt men kanske har fel..
    Vi kommer att göra våra egna kort :) Men det är mest för att vi tycker att det är roligt och har en särskild idé om hur de ska se ut. Vi ska designa dem själva och skriva ut från datorn så de enda kostnader vi behöver tänka på är fint papper och bläckpatroner. Känns jättekul att göra något annorlunda ;)
  • themandys
    Greeneyes skrev 2010-08-18 19:59:07 följande:
      Ett tips är att typ på presentbordet ha en massa tomma cd-skivor med kuvert inkl porto & adress som folk kan bränna sina bilder på och posta till en Vi har valt att anlita en riktigt välrenommerad fotograf lokalt i Skottland, känns som att det får kosta lite extra än att välja nån halvdan! Kommer ha fotografen ända från förberedelserna till första dansen ungefär
    Åh va roligt med bröllop i Skottland! Har ni någon anknyning dit eller gör ni det bara för att det är en sån kul idé?

Min blivande är är engelsman med skottska rötter men vi bestämde oss för att gifta oss här för att man får så mycket mer för pengarna i jämförelse.. Vart i Skottland hade ni tänkt er? :)

• themandys
    Liiisan skrev 2010-09-07 12:53:12 följande:
    Nu går hjärnkontoret varmt kan jag lova haha.  Vi gifter oss på påskafton, tanken var ju tema påsk. Men de har liksom fallit bort, men nu har jag börjat rota lite. Jag var nog lite för vår inspirerad innan, vet ju inte hur långt våren har kommit. Nää nu tänker jag i andra banor... Tänker: tulpaner, påskliljor, grönt och gult, fågelbon med ägg, skålar med mossa och målade ägg i. Diskreta ljuslykor. Bara några låga sådana. Vill får tag i kycklinga som "cake topper"..... Va tror ni om mina tankar? provade en klänning i sthlm sist när jag var uppe, kan inte glömma den. Tror jag vill ha den faktiskt. Ska upp snart igen, får jag tid över så slår jag nog till på den.....
    Det låter jättefint och härligt! Själv älskar jag påsken och allt som hör därtill :) Lycka till och hoppas ni hittar allt!
  • themandys

Hej hej!

Har nån tips på bra brudbutiker i stan? Jag har redan varit i flera av de stora, men har säkert missat någon ;)

Börjar ju bli dags att på allvar leta klänningar nu eftersom de säger att det tar 4 månader att beställa in om de inte har klänningen i rätt storlek. Och man vill ju ha lite marginal så att man inte behöver gå runt och vara nervös att den inte kommer i tid...

• themandys
    min tur2010 skrev 2010-10-07 13:41:49 följande:
    Halloj jag är ny på bröllopstorget och hittade den här trevliga tråden, får man haka? Gifter oss 2011-01-05...mindre än tre månader! Inbjuan är ute ,lokal bokad, ringar beställda...men känner att det är många lösa trådar ändå!
    Välkommen! :)
  • themandys

Vi kommer att skicka ut inbjudningarna ca 5 månader i förväg, men det är för att ungefär hälften av våra gäster flyger in från andra länder så de behöver gott om tid på sig att boka flyg. Osa tänkte vi nog ha ca en månad i förväg.

Svar på tråden 2011 brudar del 7