Inlägg från: Niini |Visa alla inlägg
  • Niini

2011 brudar del 7

Är helt super när mamma engagerar sig, bra att ha nån att fråga :) Även om min mormor kanske är den mest engagerade ;) Hon tycker det är SÅ roligt att få vara med och bestämma/fundera :)

• Niini

Jag tar nog inte tag i bordsplaceringn innan vi vet ungefär vilka som kommer/kan komma :) Däremot väntar jag med spänning på mejl från en fotograf vi blivit tipsade om :)

• Niini
    Liiisan skrev 2010-08-15 18:22:35 följande:
    fast bröllopsskor finns nog året om.....tror du inte de?
    Däremot om man inte vill ha traditionella bröllopsskor så kan det vara svårt :)
  • Niini
    Liiisan skrev 2010-08-16 08:20:20 följande:
    ingen som ska göra sina kort själva? när ni beställer kort vart i från å kostnad? tycker de verkar svin ddyrt men kanske har fel..
    Vi gör inbjudningskorten själv, helt från noll! Vill inte ha en massa extra krusidull, ska vara enkelt och stilrent :) O då blir det mycket billigare att göra själv :)
  • Niini
    Liiisan skrev 2010-08-16 10:02:47 följande:
    okej... men kommer ni ha inbjudningar,cermoni,fest,meny och tackkort? eller har jag missat något?
    Vi kommer nog laga allt själv - inbjudningar - vigselprogram - festprogram (innehållande meny) och tackkorten :) Har jag glömt nåt? :D
  • Niini
    Liiisan skrev 2010-08-16 15:46:25 följande:
    Hur gör ni med fotograf? Visseligen ska min bror å min pappa som är super duktiga ta korten men gör ni de innan vigseln eller efter?
    Vi väntar svar från en fotograf vi blivit tipsade om. Kommer troligen ta bröllopsbilder både före och efter vigseln då den är redan kl. 14 så vi inte behöver stiga upp 5 på morgonen :P
  • Niini
    Therese142 skrev 2010-08-18 19:20:49 följande:
    Tänkte höra om det är någon som vet om man behöver ha psalmer om man gifter sig i kyrkan ?!  Jag fick tipset av en brud att gå in på svenska kyrkan och söka efter trollhättans församling. www.svenskakyrkan.se/default.aspx Där kan man lyssna och läsa om de mest vanliga psalmer. Vi har ingen aning om vilka vi ska välja, om vi nu behöver ha några med...
    Var i våras på ett riktigt bra ordnat infotillfälle i kyrkan för blivande brudpar. De spelade några in-/utmarscher, spelade några psalmer o informera om hela vigseln. Där sa de bl.a. att man måste ha minst 2 psalmer (min kusin hade dock bara en men då läste en bekant ett stycke ur bibeln också så jag antar det räknades som en "psalm"). Men det är ju här i grannlandet ert, bäst är väl att höra med er kyrka :)
  • Niini
    StårBrud2011 skrev 2010-08-31 19:33:27 följande:
      nej det e sant..Men bilderna blir faktiskt lika bra med min kamera o mitt redigeringsprogram hemma.. hahaJag har ju tagit o gjort om bröllopsbilder till andra..
    Tänk bara på det att de är du som hållit i kameran då. Är ju trots allt inte kameran som gör bra bilder utan den som står bakom. En bra fotograf kan ta lika bra foton med en vanlig kompakt som med en system, så förlita dig inte för mycket på bara kameran.
  • Niini
    StårBrud2011 skrev 2010-09-01 13:04:38 följande:
      ska såklart lära upp henne lite först om fuktionerna o så.. hehemen jag tror iaf det kommer bli jättebra...
    Dåså :) Huvudsaken man själv blir nöjd :)
  • Niini
    Fårävvör skrev 2010-09-03 10:08:39 följande:
    Va duktiga ni verkar vara som redan funderar på inbjudningskort och sånt! Jag har riktigt dålig koll på på vad jag borde ta tag i nu och vad man kan göra senare...
    Kan ju inte tala för alla, men eftersom vi gör våra kort själv och det ska väldigt många så är det lika bra att sätta igång såman inte behöver stressalaga dem sen :)
  • Niini
    Liiisan skrev 2010-09-03 22:18:37 följande:
    hur många? vi ska ju ha 70 gäster :) så de blir endel...
    Vi kommer bjuda 90 gäster, men antalet inbjudningar är väl strax över 50. Men då ska det också lagas några extra ifall vi skriver fel på nåt :)
  • Niini
    Liiisan skrev 2010-09-10 22:25:38 följande:
    Blir inbjudningarna för tråkiga? Har olivgröna kort, med emobossade ringar på framsidan i silver, sedan samma gröna färg innuti fast ett nytt papper och lite upphöjt, text utskrivet på vit papper.... Sedan ett vitt siden snöre runt!!!   Låter de för tråkigt.......???
    Låter inte alls trist. Som redan skrevs "Less is more". Blir inte snyggt med för mycket helt enkelt :)
Svar på tråden 2011 brudar del 7