Tantvarning numero 9
Håller på och ringer runt till olika bussbolag för att ta reda på vad en utflykt för våra konfirmander kan kosta. Talade precis med en, som uppenbart tyckte att jag störde henne. Hela tiden under samtalet hade hon ett överlägset och nonchalant tonfall, och hon suckade OFTA. När jag bad henne maila de uppgifter jag behövde, så suckade hon så pappren på mitt skrivbord fladdrade. Då frågade jag om det var besvärligt för henne. Oh nej sade hon då, men i nästa andetag: "Och får jag fråga vad din uppgift är i församlingen?" Spelar väl stor roll vem det är som bokar, eller? När jag sa att jag var präst, blev hon plötsligt ganska smörig. Dåligt! Kommer inte anlita dem! Usch!
Ja, usch! Har efter henne pratat med flera andra, jättetrevliga och serviceinriktade! Ärligt talat hade jag svårt att vara tyst med dumma kommentarer när jag talade med henne. Jag vet att jag kan bli ganska krängd och provocerande vid vissa tillfällen! Fast det hade hon faktistk varit värd! Så, nu har jag klarat av dagens portion av bitchighet!
Tror t o m nästan att jag behandlar kattlortt bättre...
Och varför hör då inte Blomman av sig för en tantträff? (sagt med ganska barsk röst)
Nej, men Skåne är inte så stort, snarast utanför Lund.
Sicken korkskalle till far då!
Nej, vad underbart! Den har jag inte sett, jobbade säkert! Så det kan man alltså ha knäckebröd tll - också!
Stackars snutt då!
Jaa, nu är du kändis! Lite iaf!