• Svar på tråden Tantvarning numero 9
  • Cantaton

Ja, var är alla...??

dfk skrev 2010-08-20 19:37:25 följande:
    Förresten, är det bara vi kvar i tanttråden, var har alla andra sprungit? Saknar er tanter..
  • dfk

Godmorgon! eller är det kanske dag nu...

Har ätit sen frukost och känner mig sådär lagom lat. Kanske ska man fundera över vad vi ska fylla den här dagen med förutom att städa.

Hoppas att ni har en bra lördag!

• Diz

Jag är här, läser och hänger med. Det är bara väldigt mycket som händer och enda gången jag har tid att läsa här är på bussen. Jag älskar min HTC Desire, världens bästa mobil, men att skriva långa inlägg på liten touchskärm i skumpig buss är inte lätt... Jag har förövrigt ett problem... Jag och maken är ju rörande överens om att 4 barn räcker, det finns varken tid, pengar eller ork till fler. Men hur fan kommer det sig då att jag är fruktansvärt bebis-sugen just nu? Jävla hormoner!

• Sonja68

Hej Diz! *vinkar* Kul att du tittar in

Vi är fortfarande krassliga. Jag var jätterisig imorse. EFter att ha ätit sen frukost så tryckte jag i mig tabletter och tvättade upp mig och formligen släpade mig iväg till återvinningsstationen (höll på att svämma över med sopor här hemma), handlade mat, köpte pizza (orkar inte laga mat idag).

Kikade in i T:s garderob imorse och insåg att hennes ben vuxit enormt på längden och att han knappt har ett par byxor som passar längre. Skolan börjar på måndag. Shorts o kjolvädret verkar vara över här :-S Greps av panik!

Så när jag ändå klivit ur pyjamasen så släpade jag med mig T till barnklädesaffären.
    Det var jättesvårt att hitta byxor till henne. Hon har långa ben men är jättesmal så allt är för stort i midjan. Tillslut hittade vi två par jeans. På rea 70%. Gud, vad glad jag är att de föll henne i smaken, för PRISET föll MIG i smaken: Betalade 78 kr för ena paret och 105 kr för andra paret Det mina vänner är inte så vanligt här på vår lilla ort där vi inte har några såna där billiga klädkedjor som HM, KappAhl eller Lindex.

Dagens positiva grej alltså Det gäller att glädjas åt det lilla...

• Soldemor

Cantaton skrev 2010-08-13 17:48:48 följande:
    Lägenheten blir vår!!! Vi skriver kontrakt på måndag.

Grattis Canttant!

• Soldemor

Sonja68 skrev 2010-08-19 10:17:20 följande:
    Funderingar från min sjuåring som miste sin kör- och danskompis i bilolyckan för nån vecka sedan: T: "Mamma, när man dör och kommer till himlen, stannar man då kvar i den åldern man är då man dör?" Jag: "Jag vet faktiskt inte"T: "För det blir ju så konstigt. Tänk om A-M inte känner igen mig, för hon kommer ju bara vara 8 år i himlen och jag kommer ju vara jättegammal"Vad svarar man???

Att säga att man faktiskt inte vet måste vara det ärligaste, däremot kan man ju alltid fundera!

• Soldemor

Hej alla!

Den här tanten sitter just nu högt uppe på en fäbod i Dalarna och tittar ut över Siljan.
    Vi startade vår semester i Hunnebostrand i tisdags och kom hit upp i går. Det är verkligen natur här uppe, luften formligen knockar ner en i sängen på kvällen. I morgon åker vi till Orsa björnpark.

För en vecka sedan tog min fantastiske Amaretto sin premiertitel! Gosenisse! Nu slipper han utställnigar, iaf för ett tag. Det är inte det allra roligaste han vet. Oh, vad jag saknar mina snuttar!

På måndag går turen neråt, via två nätter i Göteborg och Ullared (yes!) på vägen hem.

• Soldemor

Sonja68 skrev 2010-08-21 17:25:22 följande:
    Grattis till Amaretto och matte

Tack, matte är verkligen jättestolt över sin kille. Trodde aldrig det skulle hända!

Svar på tråden Tantvarning numero 9