• duckling

Måste man ha en möhippa?

så klart gör man som man vill, men jag tycker att du ska tänka över om du verkligen Inte vill ha nån möhippa, eller om det snarare handlar om att du inte vill ha nån möhippa med förnedrande och pinsamma inslag?

har själv också svårt för förnedringshippor där bruden får gå runt utklädd på stan och sälja kyssar, däremot tycker jag att en hippa är ett utmärkt tillfälle att fira bruden, lära känna nya kompisars kompisar och ha en riktigt riktigt bra dag tillsammans.

istället för att be din fästman att avblåsa alla planer kanske han kan avråda från pinsamheter? det går alldeles utmärkt att ha fina hippor utan pinsamma inslag (har varit med och planerat tre stycken i år, så jag vet :)) när man istället umgås, firar bruden och har det riktigt trevligt. även om man inte har ett stort stabilt gäng är ju bröllop och hippa perfekt tillfälle för alla kompisar att gå samman och ha det roligt. tycker att en möhippa ska handla om bruden och vad hon vill göra/tycker om, och lika självklart som det finns tjejer som gillar att ha på sig afroperuk och köra aerobics på stora torget (och såna hippor är säkert jätteroliga för rätt sorts tjejer) så finns det lika många blivande brudar som istället föredrar champagnepicknick, danslektioner för hela gänget eller andra o-pinsamma grejer.

hoppas du kommer på hur du vill ha det!

Svar på tråden Måste man ha en möhippa?