Namngivna inbjudningar och ändå kommer även andra?!
Vi skickade ut inbjudningarna för 1½månad sedan och skrev namn på kuverten, både för- och efternamn till de som var bjudna. Vi skrev att inga barn var bjudna till bröllop och till vissa har jag förklarat personligen varför. Vi har ingen barnvänlig lokal...
Förra veckan sa ett par till oss att de + deras barn (tonåringar) kommer. Jag blev lite förvånad eftersom tonåringarna inte är bjudna utan bara de vuxna, Några dagar senare fick jag ett till svar från ett annat par att de + deras tre barn (två tonåringar) kommer + ena tonåringens flickvän. Vad säger man???
Det handlar inte bara om att lokalen inte är barnvänlig utan att allting kostar! För oss kostar det bara i mat 2000:-. extra + tårta och dryck. Jag tycker att det blir för dyrt. Tänk om alla våra vänners barn skulle komma. Då skulle maten gå på ca 10000:- till + tårta och dryck. Vi vill gifta oss och ha en fest och kunna ha trevligt med våra vänner, inte med våra vänners barn. Ett bröllop är inte en fest för barn,
Vi har även från två håll fått den iskalla frågan om var våra barn ska vara. Självklart är våra barn med på bröllopet då alla vi känner är där också...
Jag är jätteirriterad över att vissas inte fattar...
Hur hade ni gjort i min situation?