• wallinbruden

Dessert i portionsformar

Undrar om här finns förslag till dessert i portionsformar? Jag tänkte ev baka ngt själv. Vill ha ngt enklare efter middagen, lite sött som avslutning.

• Svar på tråden Dessert i portionsformar
  • Werty

Vi kommer att ha pannacotta i likadana formar som Plutten 2010

• Kattpoet

Trifle är   socker kaksbitar, sylt eller jello, sedan vaniljkräm och vispgrädde.

Gör man jello kan man gjuta in bär i den.

• wallinbruden

Tack snälla för supertipset om värmeljushållarna, det har jag inhandlat 80 st idag!! Skall testa lunagardens recept med toblerone o creme fraiche, det lät väldigt lätt och fräscht! Enkelt oxå!! Perfekt!

• lunagarden

Året Runt är bra ibland

• KatjaB

var på ett bröllop där de hade skivat jordgubbar och blandat med passionsfrukt. Sen hade de gjort hemlagad glass som de frös i hjärtformade formar och lade ovanpå. Superfint och gott

• Caroline1007

Hej, jag ska göra vaniljpanacotta i ikeas ljuslyktor till alla. 120 st, puh, men enkelt och går fort, blir bäst om dom görs dagen innan, i botten ska det vara jordgubbsås (mixade jordgubbar, socker o gelatin).

En frächare efterrätt än mousse på sommaren tycker jag.

• lunagarden

Jag fick ett tips av en kock igår. När hon gör pannacotta till många så fryser hon in den i bakformar (såna man har till brödlimpor) och lagom tid innan servering skär hon upp dem frysta i skivor och låter dem tina på serveringstallrik innan hon garnerar dem. Då slipper man fundera på formar och kan förbereda sin efterrätt långt innan det är dags

• blikarlsson

Jag hade tänkt att ha cloettas hjärtformade chokladbitar till kaffet, det blir i mitt tycke väldigt mycket sittande när man har 3-rätters, våra släkten är inte det stillasittande folket kan man väl säga...... Men era förslag låter väldigt goda och tidskrävande.....

• Kattpoet

Jag har just hittat ett recept på  muffins stora cheesecakes  är det något som vill ha det?

• jojjo in love

cheesecake i små aluminiumformar, choklad eller bärmousse, panna cota. kan göras tre dagar innan.

• BMTS

Vi kommer att ha dessert i portionsformar och det blir då en kompott av rabarber kokad i hallon, toppat med en vit choklad- och pistagecrème. Supergott och ser snyggt ut med den tvåfärgade desserten i glasformarna.

• sms å fotboll

Finns det något smidigare än pannacotta? Tar ju ingen tid alls att göra till många och om det dessutom funkar med att frysa in så är det ju guld värt. Dessutom är ju Pannacotta löjligt gott :)

• mamablues

Vet inte om du hunnit gifta dig nu men vi ska ha vitchoklad pannacotta med passionfrukt över, det är super enkelt å såå underbart ljuvligt gott!!! Vi serverar dem i som de flesta andra här inne, Ikeas galej hållare!

Svar på tråden Dessert i portionsformar