Bukett när man gifter sig borgerligt?
Ska man eller bör man ha bukett när man gifter sig bogerligt?
Jag själv har inte haft en tanke på detta, det var en vän som frågade vad jag skulle ha för blommor...
Ska man eller bör man ha bukett när man gifter sig bogerligt?
Jag själv har inte haft en tanke på detta, det var en vän som frågade vad jag skulle ha för blommor...
Ja jag ska då självklart ha det, och min tärna en mindre bukett. Våran vigsel kommer vara som vilken som helst, bara utan allt tjafs om gud
Oki, då bör jag ta en titt på vad jag ska ha då kanske =)
Så du gifter dig borgerligt och kommer att ha tärna?
Vi gifte oss borgerligt och jag hade endast en starkt rosa gerbera med lite slöja till, den matchade jag sedan till mina rosa skor :)
Japp. och mannen min ska ha en bestman
Ahh, där ser man, en annan som inte fattar så mycket av allt detta har inte haft en tanke på detta heller,hihi.
Det lät ju väldigt fint det räcker nog med ngt litet tror jag, min vän föreslog liljor och ngt annat i oxå, minns inte vad, men sen bara ett band om detta, enkelt men fint.
Hihi äsch då. Det beror väl på hur man vill ha det. För mig var det självklart med blommor och tärna och så. Jag vill ha ett 'riktigt' bröllop även fast jag väljer att inte blanda in gud i det hela eller vara i kyrkan
Det har du absolut rätt i, det beror på hur man själv vill ha det, vi kan alla forma vårt bröllop som vi vill =)
Vi kommer inte ha tärna eller bestman, men 2 vittnen som är nära vänner med oss båda och som jag förstår det så bör de väl stå där framme med oss?
Vad tror ni annars om liljor, det finns väl olika färger eller ?
Ja precis! Okej, jag vet inte, är det inte så att man inte behöver speciella vittnen om det är ett större bröllop? Har för mig att jag läst det. Att vittnen bara behövs om man är ett par stycken. Men om man är som vi, att man kommer bli runt 50 gäster så behöver man inga enskilda vittnen? En sak med tärna och så för våran del är nog mycket också att ha sällskap under dagen, någon som är med en och lugnar en när man blir sminkad och allt
liljor blir säkert jättefint!
Haha, ja att ha någon som lugnar en vore kanske bra, man kommer vara bra nervös tror jag =)
När jag bokade att vi skulle gifta oss så ville hon ha in namnen på vittnena redan innan dagen D, då även att det är ca 30 gäster.