• MsRW

Örebrobrudar!!!

Hej! Va kul att se flera Örebrobrudar!! Jag gifter mig med min älskling i Almby kyrka den 12 februari 2011. Nu börjar stressen krypa fram, trots att det är över 5 månader kvar!

• MsRW

Ja, visst är det härligt med vinterbröllop! Tänk all snö och alla ljus! Vi ska ha festen på Örebro Slott, tror det blir jättefint med den miljön som är där tillsammans med vintermörkret (och levande ljus överallt) :). Ni gifter er i januari såg jag - inte så jättelångt kvar! Spännande! Hur går det med planeringen?

• MsRW

Vi förlovade oss i juni -09 och (jag) har småspånat sedan dess. Datum bestämde vi i april och sen dess har det rullat på. Var och beställde vigselring och klänning härom veckan, tänkte att det var lika bra att slå till när jag hittade de jag ville ha :) Bokade för övrigt en fantastisk fotograf i förrgår, så vi är så nöjda!

Ja, det går fort när man väl sätter datumet! Men en annan fördel med vintern är ju att det inte är lika många bröllop som äger rum då, man behöver inte "hugga" allt före alla andra :)

• MsRW

Vi har bokat en fotograf från Västerås som heter Henrik Mill. Han är helt suverän, finns bröllopsbilder på uppdragmedia.se. Han är inte så billig men han är grymt duktig. Vi blev rekomenderade honom av en vän som är fotograf (och enligt vår vän är Henrik en av Sveriges bästa och trevligaste fotografer..)

himlenrunthörnet - när gifter ni er?

• MsRW

himlenrunthörnet: Vi beställde och skickade ut Save the date kort i juli till våra gäster. En liten notis att vi kommer att gifta oss den 12 februari och att inbjudan och detaljer kommer längre fram (inbjudningar skickar vi i november). Har fått så bra respons från våra gäster - de tyckte det var briljant med dessa kort!

Vi har heller ingen budget, mest för att våra föräldrar är med och betalar och de har inställningen "det kostar vad det kostar"... Men när jag räknat lite på det har jag insett att det är en bra bit över 100 000 (iof inkl ring och resa)... Men kanske lite väl mycket egentligen för ca 55-60 gäster...

Och för att haka på det sista: vi kommer åka en vecka till Alperna strax efter bröllopet! Vi är båda vinternördar och min MTB har lyckats få mig alpin-frälst :) Längtar så till februrai!!

• MsRW

Hur ska ni göra med tårtan? Jag har inte helt förstått skillnaden mellan "vanliga" tårtor och bröllopstårta (förutom priset och att bröllopstårtorna kan byggas på varandra). Vi funderar på Princess konditori, är de bra?

Var för övrigt och hämtade ut min vigselring igår - har provat den 5 gånger sedan igår kväll :) Hihi!

Svar på tråden Örebrobrudar!!!