• nasse75

honeymoon i januari

vi ska gifta oss på nyåret och vill åka på resa genast då. vi har en ganska liten bebis och vill högst vara borta en vecka så inga long haul-flights (fast helst vill man ju till bali eler nåt..) hade funderat på dubai eftersom jag vill ha en solsemester. tunisien och turkiet vill gubben inte till. sen e det väl bara kanarieöarna som ligger på rimligt avstånd för en veckas resa. finns det nåt fint honeymoonställe där?

häromdan började jag ändå fundera om vi bara skulle åka på en kortare stadssemester typ förlängt weekend. skitsamma fast det inte e så varmt, kan ju va mysit ändå! sitta på terass med filt och dricka varmt..:)

o sen då barnet blivit större kunde man unna sig en riktig honeymoon till en söderhavsö:)

tar gärna emot förslag på bra städer att åka till, gärna inte sååå dyra ställen:)

• Svar på tråden honeymoon i januari
  • Kattpoet

Hrm.. Först så heter det smekmånad på svenska och inte honeymon.

Du kan ju åka till Grekland eller Egypten under januari.

Och mysiga  resmål  även i januari finns det gott om,  jag var i Nederländerna i januari för några år sen och på Vinter Efteling, det var otroligt mysigt  och sedan kan man ju alltid hitta ett mysigt hotell.

Man måste bara ha en koll vad som har öppet i januari, vilket kan vara lite svårt, det är ju efter alla julmarknader och när folk har som minst med pengar så oftas ä mycke stängt.

• Rufsas
    Kattpoet skrev 2010-07-23 15:53:37 följande:
    Hrm.. Först så heter det smekmånad på svenska och inte honeymon.
    Men herregud, låt henne kalla det vad hon vill. Jag kallar det också honeymoon. Men inte för att jag inte vet vad det heter på svenska utan för att jag vill.
  • Kattpoet

Oki.. bra,  då  om man   får kalla saker och ting för vad man vill, tänker jag göra det med.

Jag kom just på att Helvetia är väldigt trevligt under  vinter,   gillar man skidor och mysa så är det ett perfekt ställe och du har Giger museum  där bland annat .

Och så finns det trevliga städer med  shopping och härliga byggnader med hög mys faktor

som detta hotel i Laax. 

http://www.hotels.com/14/img/hotel/5/3/9/9/299935/image_hotel_exterior_outside_1.jpg

• nasse75

jo schweiz o skidor skulle min man älska!..men tror d kan bli rätt dyrt..

grekland var mitt önskemål då vi egentligen sku gifta oss i sept. måste kolla om det är bra där på vintern:)

• Kattpoet

nasse det beror på var ni bor, mindre orter utan stjärnglans är  det helt överkomligt.

Kolla på nätet om gästhus, B&B, små hotel och hyra rum, man kan hitta mycket billigt om googlar.

Vi hittade en stuga i Stralsund  för några somrar sen som var billigare än en tält camping plats och mycke närmare staden.

• nasse75

ok! jag ska sätta igång med google :) va mer än en stuga med öppen spis behöver man på sin bröllopsresa hihi:D

• Kattpoet

Våran bröllops resa är till Göteborg och vi bor i en vän källare... och efter en natt ensam kommer mitt ex över...   men har man ont om pengar får man göra det bästa med vad man har.

Svar på tråden honeymoon i januari