Livets toppar och dalar
Ore: jag håller på dina argument i matdiskussionen. Är det din syster el hennes barn som har övervikt? Att ge barn kräm till "middag" (om jag förstod saken rätt så var det middag som diskuterades?) ger väl bara griniga barn. Sockernivån åker hiss i blodet...
Vi brukar laga lite extra och ta rester till Moa de gånger som hon inte äter samtidigt med oss, det är ganska enkelt så behöver man inte laga mat extra till henne. Själv mår jag som bäst av två lagade mål mat om dagen, annars blir jag håglös och energilös.
Oupsie: beklagar de tråkiga nyheterna om din morbror.
Koko: låter bra att gå tillsammans till terapeuten. Min erfarenhet är att det bara kan bli bättre av det. Hoppas du kan övertala din sambo till det. Kram!
Vickan: gluten kan du introducera med en gång - ge Trollet lite smörgåsrån att suga på redan nu. Det rådet fick jag av min BM. Det är tydligen lite gluten i dem.
Nenne: är det MAMMALEDIG nu då?! Tror jag missat att kommentera dramatiken kring Nancy - vilken tur att det fanns en Snigel i tråden!
Apropå sniglar så har vi fått ett grymmesnigelmedel från en kompis (finns inte att köpa i Sverige), det verkar funka. Vi hade lite sniglar innan vi strödde ut det men sedan dess har jag bara sett två st på flera veckor. Man kanske skulle starta en import av det till Sverige?