Livets toppar och dalar
Hej hej!
Det tog sin runda tid att läsa ikapp 4 veckor, eller 5...
Först o främst, STORA BAMSEKRAMAR till Snorkis med famlilj. Hoppas att ni på något sätt hittar ett ljus i mörkret.
Frejis - hoppas att ni får rätsida på familjeskutan igen. Att vårda relationen är inte lätt med barn hemma.
Hattis - STORA KRAMAR även till dig. Attans att det inte ville sig den här gången heller.
September - försiktig tumhållning denna gång, med. Måtte det vara en lyckoträff nu!
koko - grattis till hela nätter. Ljuvligt för trötta föräldrar gissar jag.
Och massor med lycka till för alla pottränande barn!
Telis - gött att läget är lite ljusare än i juli i alla fall. Vad gäller matning så var det bästa jag lärde mig hos AW att jag matade för långsamt. Märker det på lilleman när någon annan matar för försiktigt så tröttnar han. Öser jag på i snabbare takt så öppnar han munnen om det är möjligt och sväljer snabbare. Hinner få in mer innan han tröttnar...
Som referens (som i bland är kul att få) så åt Mindre vid 7,5 månader (när mamma väl lärt sig mata bra nog): välling/bröst på morgonen, hel matburk plus 1/2 efterrätt till förmiddagsmål o samma till eftermiddagsmål, full grötportion plus frukt till middag och sen välling+bröst på det.
AM - sommarstuga på nära håll skulle jag rösta för om ni kan välja!
Säkert mer som skulle kommenteras, men har glömt just nu.
Kul att vara tillbaka i alla fall!