hej tråden.
har inte läst eller skrivit på ngn vecka eller så (kanske kortare tid - minns inte riktigt har konstant närminnesförslust) iaf så vill jag bara in o säga hej typ och spy lite galla över mitt liv just nu... ber om ursäkt om mitt inlägg inte passar in i ev pågående diskussion.
ngn frågade tidigare hur det gått med mina (blod)provsvar, ja det har varit en lång resa o än är den inte klar men det man vet är att jag har sjukt låga järnvärden (nu pratar vi inte HB utan järndepåe så som järnmättnad, serumjärn etc), att jag ev har en blodsjukdom som heter alfa-thalasemi (japp, det lutar åt det men det behöver INTE vara så) samt troligen också hypotyreos (tydligen haft det i iaf 5-10 år... vad säger ni om det.... inte helt klar m utredningen där heller då man inte vet varför min sköldkörtel inte fungerar som den ska...) och ev en tarmsjukdom på det då jag inte tar upp järn i tarmen.... utöver det är min astma sämre än sämst just nu och förkyld e jag också.
Ett under att man står på benen! har tagit så sjukt mkt prover de senaste veckorna och börjar känna mig som en nåldyna för att inte tala om hur man känner sig med konstant järnbrist - förvirring är ett milt uttryck om man säger så - jag glömmer ALLT o det HELA TIDEN! så jobbigt... måste avvakta alla svar oc bedömningar innan jag får börja medicinera så det lär ju ta ytterligare några månader innan det blir ngn ordning hos mig
jaja, där lite om det, i övrigt är det mkt kring stora dottern nu, har varit hos skolläkaren på obligatoriska läkarundersökningen innan BAS-teamet tar vid för fortsatt utredning/behandling av hennes ADHD. vi har haft en riktig skithelg med mkt gråt, besvikelse och starka känslor och jag e helt slut mentalt... har dessutom galet mkt på jobbet och med det fackliga arbetet om än att det är roligt så tar det ju tid o energi som jag inte har just nu...
av nämnda anledningar hamnar jag i bråk m maken och resten av familjen titt som tätt, det är jobbigt att man ALLTID måste vara på topp hela tiden för annars så fungerar det inte. önskar så att maken var höginskomsttagaren i min familj så att jag kunde gå ned i tid lite eller ja, bara kanske få en brejk ett tag.
så. nu ha rjag gnällt lite, jag lovar att jag ska läsa igenom tråden i helgen, har redan flaggat för att jag vill ha datorn på lör kväll...
tjingeling