Livets toppar och dalar
Här har ni en till som slarvar med ansiktsvatten. Rengöring och fuktkräm är allt jag orkar med.
Lappis - jag tycker precis som AM att "adoptionsmöjligheter" låter positivt. Håller tummarna imorgon när du ringer.
Fru E - kul att du kommit ut ur garderoben igen. Vad har ni för tankar nu kring ivf och frysförsök; när är det dags?
Tack ni som frågat om Piff & Puffs ätande - det går faktiskt helt OK nu. Fast jag vågar knappt skriva det, för varje gång hittills jag gjort det har det tämligen omgående gått åt pepparn igen.
Häromdagen åt Puff 3 falukorvsskivor på dagis och en annan dag åt han en hel macka, plus att han smakar litegrann av både det ena och det andra. Logopeden var och kollade Piff på dagis igår, och hon tyckte att det gått klart framåt med hans munmotorik och förmåga att svälja.
Till middag här hemma äter de Kelda-soppa varje dag, och det funkar helt OK. Sen förstärker vi alla mål med näringslösning också, förstås. Just nu föredrar Piff näringslösning framför mjölk, och det är jättebra, eftersom näringslösningen är mer energirik och dessutom innehåller alla näringsämnen han behöver.
Maken och jag pratade så sent som häromdagen om att vi nu har slappnat av lite när det gäller barnens ätande, och det är ju en naturlig följd när man inte behöver jaga i dem vartenda litet mikrogram de kan få i sig, för nu äter de faktiskt en del mer av fri vilja. Det känns så otroligt skönt att kunna lägga sin energi på andra saker istället, som är roliga att göra med sina barn.