God förmiddag!
Klockarbol - vilken underbar dag ni fick igår! Lät underbart!
För att fortsätta på spåret från igår kväll, så skiljer det sig nog lite åt hur snabbt man flyttar ihop/gifter sig beroende på åldern. Är man tex 24-25, då är man kanske mitt uppe i studier, flyttar runt, börjar jobba osv, dvs det händer så mkt ändå, så det där att flytta ihop & gifta sig tar oftast lite längre tid. Iaf är min uppfattning så att alla bröllop som jag var på när jag var runt 30, då hade folk varit tillsammans 5-7 år, precis som Oupsie skriver.
Jag var 34 & mannen 41 när vi träffades, tre månader senare började vi prata om att flytta ihop, ytterligare en månad senare började vi aktivt kolla på bostadsrätter & sen i april flyttade vi in i lgh vi köpt, dvs ca ett halvår efter att vi träffats. I vårt fall kändes det som att vi ändå var ganska långsamma & jag var helt klart den som bromsade lite för att hinna med rent känslomässigt. Drygt två år efter vi träffats så förlovade vi oss & hade det inte varit för att jag några månader senare fyllde 37 & vi ville försöka få barn, så hade vi säkert ställt till med stort bröllop då, men tiden för det var ju inte riktigt på vår sida, så detta med barn fick komma emellan.
Är idag väldigt glad att vi hade ca tre år av "vuxenliv" tillsammans bara vi två innan vi fick Amanda. Vi hann resa & uppleva en massa tillsammans, nu med barn reser vi ju också, men inte på samma sätt.
Oupsie - i vårt fall var det både första kyssen & hångel samma kväll
Oupsie igen - min bror skulle fyllt 35 om han levt en månad till, så han var verkligen ung. Min svägerska lever fortfarande ensam (inte så lätt att träffa ngn uppe i norrländska obygden - sorry om jag trampar på ngn's tår...). Deras två barn är i princip vuxna idag - två underbara personer, man ser brorsan i dem på många sätt, både till sätt & utseende. Borsan hade en väldigt ovanlig variant av cancer & den utvecklade sig på ungefär samma vis som de personer som drabbas av ALS. Fruktansvärt grymt, kroppen blev mer & mer förlamad, sen talet & till sist andningen, men hela tiden helt klar i skallen. Fånge i sin egen kropp.
Men nog om det - idag skiner solen! Underbart! Vi ska ner till mina föräldrar i em, mamma fyller år imorgon, men firar idag. Amanda sitter just nu & ritar en teckning till mormor