passionsblomman skrev 2010-09-20 11:51:52 följande:
När det gäller valet och min egen ort:Jag är uppriktigt sagt skakad in i mitt innersta. Det var omöjligt att somna igår. På torsdag ska jag gå på mitt första föräldramöte i den här skolan. En skola som har ett papper där det tydligt står att man motarbetar främlingsfientlighet och homofobi.Jag hade gärna glidit in i den där pyttelilla gruppen (det är ju bara 13 elever i klassen) och varit tyst och smidig och lite stilla sagt att det är jag som är mamam till X, för jag har faktiskt inte träffat så många av föräldrarna.men nu.......jag MÅSTE prata om det här! Jag måste säga till dem hur det kryper i mig och att jag inte kan bo här om jag inte känner att det finns andra som HÖGT säger att de inte tycker så här. För när SD får nästan 10% på en så här liten ort, då är det inte bara frågan om själva regeringsgrejen, utan vad FAN är det för människosyn folk är beredda att skriva under på? VA? VA? VA?! Och då måste jag säga att är det NÅN som fått ta del av vad man kan prata om för baksidor av misslyckad intergration, kulturskillnader och de problem som uppstår när olika världar krockar, så är det tjejen som stod ensam i stockholmsnatten. Jag VET vad det är folk int gillar. Och det FINNS problem. Men faktum är att småorter som min och Sverige som helhet BEHÖVER faktiskt nya Svenskar. Åååh jag är så upprörd så jag håller på att gå i bitar!Sedan är man väl rökt i byn.
PB - Det spelar ingen roll hur "rökt" du blir någonstans!
Det allra, allra viktigaste är att du står ut när du ser dig själv i spegeln och de värderingar du delar med dig av till andra!
I dagens blaska stod att läsa att vissa gymnasieskolor röstade SD till egen majoritet i skolvalen.
De barnen är förstagångsväljare vid nästa val...
Så häv din ljuva stämma av hjärtats lust, så går vi i dina fotspår och följer mod och inspiration!