Livets toppar och dalar
Jag har också alltid snurrat in tampongen i papper och slängt den i papperskorgen. Förutom en gång, när jag slängde den i toalettstolen, och då blev det stopp... Jag gissar att det var på grund av min jäkla tampong. Men jag var tretton, fjorton år och det var ju döpinsamt att på något sätt visa att man hade mens. Och det fanns ingen papperskorg på den toaletten där jag var och jag fick lätt panik och visste inte vad jag skulle göra med den, och i de där informationsbladen till tampongpaketen står, eller stod det i alla fall, faktiskt att man får slänga dem i toaletten. Så det gjorde jag, och sen dagen efter blev det stopp i avloppet. Vi var hemma hos några släktingar så de fick ringa några som kom och spolade avloppet, de har aldrig någonsin sagt något om att det var en tampong som orsakade stoppet, och de som spolade kanske inte sa något heller, vad vet jag. Jag har i alla fall aldrig vågat säga något om det *rodnar lite*. Men om det var mitt fel så hoppas jag att det är preskriberat nu.
Fast de senaste åren har jag använt menskopp, efter att ha läst om det här på BT faktiskt. Då behöver man inte fundera på vad man ska göra med tampongen.