muggles skrev 2010-09-21 15:47:28 följande:
Ni som gör ansiktsbehandlingar - måste man hålla på med dagkräm, nattkräm, ögonkräm och fuktkräm också för att underhålla huden mellan behandlingarna? Har en kompis som påstår det. Jag hade en tanke om att göra ansiktsbehandlingar lite mer regelbundet (har ju problemhy) men en kompis till mig påstår att det inte är ngn idé om man inte håller på med x antal krämer också. Och jag vet hur jag är med krämer - jag kan köpa dem och sedan använder jag dem inte utan måste slänga efter 3 år. Jag har fet hy och inga problem med torrhet och sånt... Råd ngn?
Det bästa är daglig hudvård - då får du bästa resultat av dina ansiktsbehandlingar.
Det viktigaste är rengöring och återfuktning, försök hitta något märke du trivs med där du kan använda samma rengöring och fukt morgon och kväll så är det lättare att få till en rutin som funkar och somman kommer ihåg att göra varje dag!
Sen kan man fylla på med ögonkrämer och annat allt eftersom om man vill.
En bra flytande foundation som skyddar på dagen är inte helt fel men som sagt, fokusera på rengöring och fukt så har du en bra och fullt tillräcklig grund.
Periodvis har de där minuterna hudvårdande varit högt värderad egentid här i lilla stugan (och för övrigt den enda egentiden som gått att klämma in!)