passionsblomman skrev 2010-09-01 23:29:41 följande:
Oupsie, i min bransch brukar man inte ens få en bekräftelse på att ansökan kommit in till vederbörande, än mindre ett besked när tjänsten väl är tillsatt "av annan sökande" eller något tack för visat intresse. De skulle aldrig i livet besvära sig med att svara på frågor om vem som fått tjänsten eller varför.Det suger att skriva och skicka in ansökningar öht, men när man blir så nonchalerad, så blir det totalt meningslöst.Då kan de ta sina jobb och stoppa upp i babianrövarna. Långt.
PB, jag vet! Jäkligt långt
. Gud vad jag hatar att söka jobb. Det är inte alltid man får svar i "min bransch" (som om jag hade någon...) heller, men när det gäller myndigheter så måste de meddela eftersom de som inte fått arbetet har rätt att överklaga beslutet... Därför kan man tycka att de också skulle kunna ge en bra motivering till varför de har valt den specifika personen. I det här fallet har jag träffat chefen personligen och jag tyckte att hon faktist kunde anstränga sig att skicka ett bättre svar än det jag fick...
.
Angående diskussionen som var för ett par dagar sedan, om man skulle jobba om man inte behövde... Jag känner inget som helst behov av att ha ett jobb bara för sakens skull, inte nu längre... Men det tär något otroligt på själkänslan att inte ha ett jobb, inte känna sig behövd och att ständigt bli ratad när man söker. Jag vill inte ens säga till folk att jag har en examen, om någon frågar så säger jag bara att jag pluggar. I helgen var vi på bröllop och självklart så frågar folk vad man jobbar med.
"Ehh pluggar?"
"Jaha, vad pluggar du då?"
"Blablabla"
"Ah, ok! Men du, det står ju här i festhäftet att du har en examen i bläbläblä, varför pluggar du då/jobbar du inte med det?"
"Ehh, nä alltså..."
Så, nu har jag i alla fall tagit ett beslut att jag inte ska söka något jobb i höst, och det känns faktiskt som att en klump i magen försvinner. Men den lär ju komma tillbaka i framtiden, men nu vill jag inte tänka på det.