Idag går det dåligt.
Vi hade ett datahaveri veckan efter midsommar. Det var på dtorn vi skaffade för att sonen ska kunna spela sina PC-spel. Den har således inte ens varit uppkopplad mot nätet, utan endast spelats på. Nu hände det något som de som sålt datorn bara står med ögonbrynen i hårfästet över. Detta företag jobbar med att gå igenom och sälja begagnade datorer och eftersom min pappa var vår kontakt med dem fick vi ett bra pris utöver det redan lägre beganat-priset.
är den nu inte gick att laga så var de scyssta och gav oss en annan-tom bättre dator, och vi skulle till Växjö och hämta den idag.
Så långt allt väl. Men vår bil...som OCKSÅ placerar alla bilmekars ögonbryn i hårfästena, har på vägen hem först rullat ca fem mil för att sedan de sista fem stanna FEM gånger. Med byte av säkring hackade vi oss till sist hem, för att slutligen få rulla den sista biten bara på fart och svagt nerförslut. Motorn la av igen.
Sambon blev således jättesen till jobbet-han ska jobba natt inatt. Och vårt samtal om vår relation som jag tvingade honom att börja prata om kom helt av sig-det gör lätt det när bilen havererar mitt i skogen.
Och nu, när jag står och ska sätta ihop datorn åt min otålige son, så säger han: "Mamma fattas det inte lite sladdar? "
........................................................
Jo. Det gör det.
-Nnnnaaaaaaaaaahhhhh