Mrs B, trist att med suckande barnvakter... förstår att man inte tycker att det känns jättekul att lämna barnen då. Stor kram till dig också! Förstår att det väcker en hel del minnen nu.
BS, det finns hur mycket som helst att välja på på Gotland, om man bara är ute i lite god tid så ni hittar nog något. För ett par år sedan var jag uppe på Fårö, boendet var väl inget speciellt i sig men helt ok, men där fanns en fantastisk sandstrand. Nu var jag där off season, så det var inget badväder, men jag kan tänka mig att det är mysigt på sommaren, och roligt för barnen.
Parnassia, hittade du något på loppisen?
PB, vad roligt med bästisbesök!
Hattis, jag förstår om ni är trötta, jag brukar vara helt slut när vi har träffat makens familj. Det blir lätt ganska intensivt, och det är inte bara barnen som är intensiva där tycker jag . Jag tror att det är en helt normal reaktion att det hjälper en att se att det finns andra som har haft det värre, och gått vidare i livet. Då känner man väl än mer att man själv borde kunna gå vidare också . Jag träffade min kusin för några dagar sedan (dottern till min morbror som dog), och hon var så stark (just då i alla fall). Jag tyckte att det var så orättvist, för han var ändå bara i 60-årsåldern, och det tycker jag är alldeles för tidigt för att dö. Men min kusin tänkte så här istället, han var ju ändå i 60-årsåldern! Han har ju haft ett långt och bra liv. Han har fått se sina barn växa upp, och haft släkt och vänner runt omkring sig. Det finns ju de som dör i 20-års och 30-årsåldern och kanske lämnar småbarn efter sig. Sen sa hon att det på något sätt gjorde det lättare för henne, att det fanns de som hade det värre. Och på samma sätt har jag tänkt, när jag känt mig ledsen över min morbror, så tänker jag på hur mycket värre det är för hans fru och döttrar. Så mycket babbel, men jag tror faktiskt att det är en ganska vanlig reaktion. Kram på dig!
Ore, vad läskigt med din mamma . Vilken tur att hon klarade sig! Låter jobbigt att kolla ut lampor. Har ni funderat på att fråga en ljusarkitekt? Har ingen aning om vad det kostar, men det känns som att det kanske hade varit kunnat vara en bra idé, särskilt när det gäller ljuskällor som sitter fast och man inte kan ändra på?
Nenne, vad flitig du är som bakar! Ser fram emot bild i galleriet .
Andbeyond, grattis till fint VUL!
AM, trist att bråka med maken . Tror du att det går att lösa mer er plan? Nu vet jag inte riktigt hur er situation ser ut, men om jag har förstått det rätt så har vi det kanske inte helt olika, och jag känner att vi ganska lätt halkar in i väldigt traditionella roller som inte känns särskilt bra. Hoppas att ni kan lösa det.
Klockarbol, 14,5 timma! Stackars liten, och stackars er! Förstår att det inte skrevs någon dagbok.
Ego, är trött. Har sovit lite dåligt de senaste nätterna. Drömde mardröm om KUB där vi fick reda på att barnet hade dött. Men jag skulle inte ta det så hårt sa de, för jag förtjänade ändå inget barn. Natten efter så hade vi ett barn, men med tanke på hur vi tog hand om det så hade de kanske rätt natten innan... Vi hade barnet i en bärsele och hamnade i en lägenhet som jag aldrig sett innan. Vi ville sova, så vi hängde in barnet, i selen, i garderoben och gick och la oss... och när vi vaknade så gick vi bara och plockade ut barnet ur garderoben... Märkligt.
Känner mig väldigt trött på att må illa också. Hoppas att det går över snart, det är tur att jag är ledig och kan vila, i princip, så mycket som jag vill. Tror att jag har sluppit kräka många gånger genom att bara ha möjligheten att ligga helt stilla... i torsdags så var jag uppe först och fixade frukost, vilket gick bra men sen fick jag springa från frukostbordet...blää. Så jag tror att det betyder att andra får fixa frukosten . Tror ni inte det?
Ore, så du kräkte så pass sent? Hmm, jag hade börjat fundera på om vi skulle försöka åka någonstans i höst när illamåendet gått över, men jag kanske inte ska fundera så mycket på det då? Usch, som sagt, vill inte må dåligt på ett plan.