September, skallbank i morse
Gött att du tog dig ett rejält glas
Sep o Mugglan, min läkare (gyn) förklarade att kroppen skriker efter det den just förlorat och därav så blir många gravida bums.
Anledningen att de säger att man ska vänta med gravidietet efter MD, MA eller likn är att de vill att man ska psykiskt vara i balans igen, men man kan lika gärna smacka på bums... Men jag fick den förklaringen att det är mycket lättare att bli gravid efter just ett MF. Men som sagt, är man äldre (som nu Mugglan känner sig) så kanske inte det är lika lätt då!?
PB, jätte konstigt.
Ärligt får jag en känsla av att du är gravid bara för att jag känner igen mig.
Ni andra kan skrolla!!!!
När jag var gravid första gången så fick jag en blödning (brunt kladd) som höll i sig typ 3 dagar. Spang till affären och köpte ob, men det fortsatte inte komma mer. Jag tog ett test som visade MINUS sen gick det kanske 2 dagar, o min man bad mig göra om det igen på morgonen. Då visade det PLUS, jag var alltså gravid då och i vecka 5-6 någonting.
Med Louise fick jag som en blödning, mini på pappret bara, den dagen då jag skulle haft min mens, så jag väntade med att testa för jag visste ju inte... likt dig blev jag besviken, men sen 1 vecka senare var det plus.
Har en värninna, iofs lite överviktig och med lite ämnesomsättningsproblem, som testade 10 ggr och det visade minus, sen när hon kollade sig hos gyn, så visade det sig att hon var i vecka 16.
Det första jag märkte med min ena graviditet (den som avslutades förra sommaren) var att jag inte kunde dricka kaffe eller vin mer, tyckte att vinet smakade så illa, men trodde det hade att göra med att det var ett skitvin då jag var i Kroatien... mådde lite illa vid vissa tidpunkter och kände mig svullen i magen!!!!
Därav är detta mycket märkligt.... jag tycker verkligen det tydet på graviditet, men som du säger, så har du ju testat minus.
Jag skulle väntat ett par dagar till o testat igen alt gjort ett blodprov om det inte kommer igång!
Nu ska jag ägga mina barn!